Autoritatea pentru aviație civilă din Singapore (CAAS) a suspendat temporar toate zborurile avioanelor Boeing 737 Max în interiorul și în afara țării, în urma prăbușirii unei aeronave Boeing Max 8 a Ethiopian Airlines, în urma căreia 157 de oameni și-au pierdut viața.
Acesta a fost al doilea accident grav în care a fost implicat acest model de avion în mai puțin de cinci luni, scrie News.ro.
Aeroportul Changi din Singapore este al șaselea cel mai aglomerat din lume, dar nu este clar dacă vor fi zboruri anulate.
CITEȘTE ȘI Tarom și Blue Air au comandat avioane Boeing 737-MAX 8, de tipul celui prăbușit în Africa. LISTA Ce alte companii mai folosesc acest tip de BoeingMai mulți operatori aerieni și autorități de reglementare din toată lumea au consemnat la sol modeul Max 8, în urma prăbușitii din Etiopia.
Singapore ar fi prima țară care interzice toate variantele familiei de avioane Max. Suspendarea a intrat în vigoare la ora locală 14:00 (06:00 GMT).
SilkAir, care operează șase avioane Boeing 737 Max 8 va fi afectată, ca și China Southern Airlines, Garuda Indonesia, Shandong Airlines și Thai Lion Air, a anunțat CAAS într-un comunicat.
Autoritatea pentru aviație a anunțat că lucrează împreună cu Changi Airport Grou și companiile arriene afectate, pentru a minimiza impactul asupra călătorilor.
În Statele Unite, Administrația Federală pentru Aviație (FAA) a anunțat luni companiile aeriene că modelul Boeing's 737 Max 8 îndeplinește condițiile de zbor, în pofida celor două accidente fatale.
Avionul Boeing Max 8 al Ethiopian Airlines s-a prăbușit duminică, la șase minute de la decolare, în timp ce se afla în drum dinspre Addis Ababa la Nairobi. Nu au existat supraviețuitori.
În octombrie 2018, un avion Air 737 Max 8 al companiei Lion Air s-a prăbușit în Indonezia, iar 189 de persoane și-au pierdut viața.
Familia de avioane Boeing 737 Max este cea mai recentă versiune a gamei de succes 737. Această familie de avioane include modelele Max 7, 8, 9 și 10.
Până la sfârșitul lunii ianuarie, Boeing livrase 350 de avioane Max 8, dintr-un total de 5.011 comenzi.
Un număr mic de avioane Max 9 sunt deja operaționale, în timp ce variantele Max 7 și Max 10 vor fi introduse pe piață în următorii câțiva ani.
Avionul Max 8 care s-a prăbușit duminică în Etiopia se află între 6 din cele 30 de aeronave comandate de Ethiopian Airlines în cadrul extinderii flotei. Avionul fusese supus unui control amănunțit pe 4 februarie, potrivit companiei aeriene.
După prăbușirea avionului Max 8 în Indonezia, investitorii au spus că piloții au părut să fi avut dificultăți cu sistemul automat care previne blocarea avionului, o nouă funcție a avionului.
Nu este clar dacă sistemul anti-blocare a fost motivul prăbușirii de duminică. Experți în aviație au spus că nu pot fi excluse alte probleme tehnice sau o eroare umană.
În Statele Unite, oficiali din aviație au spus că avioanele 737 Max 8 corespund condițiilor de zbor și că este prematur să se tragă concluzii sau să se ia măsuri.
Secretarul pentru Transporturi, Elaine Chao, a afirmat luni că FAA ”va lua măsuri imediate și corespunzătoare”, dacă va fi descoperit un defect al Max 8.
Boeing a confirmat că în ultimele câteva luni a lucrat ”la o îmbunătățire a softului de control al zborului” pentru avionul Max 8.
Președintele FlyersRights.or, membru al unui comitet consultativ al FAA, Paul Hudson, a cerut însă ca avioanele Max 8 să fie consemnate la sol.
”Atitudinea de expectativă a FAA pune viețile în pericol, ca și reputalia industriei aviatice americane”, a afirmat Hudson într-un comunicat publicat luni.