Grupul german industrial Siemens își combină divizia feroviară cu producătorul francez de trenuri Alstom, tranzacție ce va crea un gigant european, cu vânzări de 15,3 miliarde de euro și peste 62.000 de angajați în mai mult de 60 de țări.
Potrivit unui memorandum de înțelegere anunțat marți seara, Siemens va deține 50% plus câteva acțiuni din compania rezultată în urma fuziunii, care se va numi Siemens Alstom. Acționarii Alstom vor primi două dividende speciale, totalizând 1,8 miliarde de euro: până la 4 euro/acțiune (în total 900 milioane euro) pentru cedarea controlului către Siemens și un dividend extraordinar, de asemenea de până la 4 euro/acțiune.
Siemens Alstom va fi un jucător major în industria feroviară mondială, cu vânzări anuale de 15,3 miliarde de euro, 62.300 angajați în peste 60 de țări, inclusiv în România, și un profit înainte de dobânzi și taxe (EBIT) de 1,2 miliarde euro. Compania va rivaliza cu giganții chinezi cu capital de stat, precum CRRC, cel mai mare producător de material rulant din lume, care s-au extins agresiv pe piețele internaționale.
CITEȘTE ȘI Fondul Proprietatea vrea IPO la Aeroporturi BucureștiNoua companie va avea sediul global la Paris și va fi listată pe bursa franceză. Sediul diviziei de soluții mobile va fi situat în Berlin. Șeful Alstom, Henri Poupart-Lafarge, va conduce Siemens Alstom.
Acțiunile Alstom s-au apreciat cu până la 8% miercuri dimineață, în timp ce titlurile Siemens au urcat cu aproximativ 2%.
Tranzacția urmează să fie finalizată la fnele anului viitor, cu condiția obținerii aprobărilor necesare de la acționari și autoritățile de reglementare relevante. Dacă Alstom se va răzgândi în privința tranzacției, compania va plăti o “taxă de despărțire” de 140 milioane de euro.
Alstom este lider mondial în sisteme feroviare integrate. Compania dezvoltă și comercializează sisteme, echipamente și servicii pentru sectorul feroviar, de la trenuri de mare viteză până la metrouri și tramvaie – servicii personalizate (întreținere, modernizare….) și infrastructură și control al traficului.
În România, compania este furnizor de trenuri și servicii de mentenanță pentru Metrorex și este implicată, printre altele, în proiectul reabilitării tronsonului feroviar Simeria-Sighișoara, parte din Coridorul IV Pan-European, care leagă Germania de Turcia, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România și Bulgaria, desemnat de UE drept una dintre cele mai importante rute de transport pe calea ferată.
Activă în domeniile electrificării, automatizărilor și digitalizării, Siemens România deține patru fabrici în Sibiu și Buziaș, dar și patru centre de cercetare-dezvoltare în București, Brașov și Cluj-Napoca. Compania a deschis primul birou din România în 1905, sub denumirea “Societatea Română de Electricitate - Siemens Schuckert Societate Anonimă”.