Grupul auto Volkswagen a fost victima hackerilor din China, timp ce cel puțin cinci, ani, după cum relatează publicațiile Der Spiegel și ZDF din Germania, care citează documente interne ale companiei. Au fost accesate, conform surselor citate, documente sensibile, referitoare la proiectele companiei, la motoare, transmisii și vehicule electrice.
Specialiștii în atacuri informatice angajați de Volkswagen Group au reușit să recupereze circa 19.000 de documente furate de hackeri din calculatoarele companiei germane, în perioada 2010 – 2015, dar amploarea atacului pare să fi fost mult mai mare, după cum reiese din relatările ziarelor germane, care au primit informații de la reprezentanții VW.
Experții care s-au ocupat de oprirea și identificarea atacatorilor susțină că IP-urile identificate sunt din China, la fel și software-ul folosit și fusele orare la care au intrat pe servere, însă nu există dovezi privind identitatea acestora.
După cum reiese din informațiile apărute acum, hackerii au țintit foarte precis datele privind dezvoltarea de motoare pe benzină, despre transmisiile aflate în programele de cercetare, în special cele privind cutiile cu dublu ambreiaj, dar foarte mult accent s-a pus pe extragerea de documente privind dezvoltarea de automobile electrice, care în perioada respectivă se aflau în plin proces de cercetare & dezvoltare.
Volkswagen a dominat piața din China foarte mulți ani, după ce a intrat în parteneriat cu mai multe companii locale, așa cum prevedeau legile Republicii Populare Chineze, până de curând.
Astăzi, obligativitatea unui parteneriat 50/50 nu mai există, însă până la abrogarea legii, companiile chinezești au reușit să crească extrem de rapid, inclusiv cu ajutor financiar de la stat. Volkswagen nu mai este deja cea mai mare companie auto din China, fiind depășită de BYD și fiind în pericol să piardă chiar și locul al doilea, pe fondul avansului considerabil pe care îl au companiile chineze.
CITEȘTE ȘI FOTO Start pentru Drumul Expres București - TârgoviștePentru a putea rezista într-un mediu concurențial, VW a fost nevoită să cumpere de la partenerii chinezi XPENG o nouă platformă cu care să poată dezvolta și lansa noi mașini electrice pe piața locală.