Directorul general al Volkswagen, Matthias Mueller, anticipează că primele efecte ale măsurilor de redresare vor apărea în doi-trei ani, în condițiile în care tranziția către noi tehnologii întâmpină opoziție internă, relatează Bloomberg.
”Unii cred că asta va trece până la urmă, că Mueller va fi aici numai cinci ani, că este un șef nou și că atunci când va trece criza emisiilor ne va fi mai bine oricum. Nu este așa. Indiferent de criza emisiilor, această companie trebuie să se reformeze și să adapteze pentru viitor”, a declarat Mueller reporterilor.
Board-ul VW lucrează la circa 60 de proiecte pentru modernizarea producătorului auto german, inclusiv pentru o schimbare culturală care să ducă la colaborarea celor 12 mărci și a numeroaselor divizii, a spus directorul general, luni seara, la Hamburg, la o întâlnire cu jurnaliștii, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Scandalul manipulării testelor de poluare la 11 milioane de automobile diesel din întreaga lume, izbucnit în septembrie 2015 în Statele Unite, a determinat VW să accelereze reorganizarea pe care o pregătea pe fondul orientării industriei auto către automobilele electrice cu noi funcții, cum sunt cele pentru conducerea autonomă.
VW a investit în acest an 300 de milioane de dolari în aplicația pentru împărțirea transporturilor Gett și înființează o divizie pentru noi servicii de mobilitate, pentru a se extinde dincolo de producția și vânzarea de automobile.
Reducerea costurilor pentru îmbunătățirea profitabilității mărcii VW, cea mai mare divizie a grupului în funcție de volumul vânzărilor, este esențială pentru strategia lui Mueller până în 2025, alături de reorganizarea operațiunilor în Statele Unite, unde livările au scăzut puternic în urma scandalului emisiilor.
VW, care vrea să introducă pe piață peste 30 de modele electrice până în 2025, odată cu scăderea costurilor de producție, anticipează vânzări de până la 3 milioane de astfel de vehicule pe an.
Grupul german a alocat până în prezent circa 17,8 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor legate de manipularea testelor de poluare.