Șeful Skoda mizează pe strategia Dacia: Mașinile cu combustie nu vor dispărea pur și simplu!

Șeful Skoda mizează pe strategia Dacia: Mașinile cu combustie nu vor dispărea pur și simplu!
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 iun 2024

Klaus Zellmer, CEO al mărcii Skoda, este de părere că sfârșitul motoarelor cu benzină și motorină nu este încă aproape și începe să militeze pentru o strategie care seamănă foarte mult cu cea pe care au anunțat-o în ultimii ani șefii Dacia.

Skoda nu va renunța cu ușurință la motoarele pe benzină și diesel, spune Klaus Zellmer, șeful mărcii Skoda, care spune într-un interviu acordat Automobilwoche că marca pe care o conduce va continua să ofere „ce-și dorește clientul”. El a afirmat clar că Skoda nu va înceta să producă mașini cu combustie în 2035, bazându-se probabil pe vânzările de pe piețele non-europene, cum ar fi cea din India.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO ANUNȚ Pas important pentru un nou drum de mare viteză în Transilvania CITEȘTE ȘI FOTO ANUNȚ Pas important pentru un nou drum de mare viteză în Transilvania
Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Zellmer explică și faptul că Skoda vrea să aibă o ofertă puternică de mașini complet electrice, astfel că, după Enyaq, ca urma Elroq, iar peste un an va fi lansat Epiq, mașina electrică de 25.000 de euro, precum și un automobil mare, cu șapte locuri.

Șeful Skoda a mai explicat faptul că restricționarea în continuare a limitelor de emisii de CO2, la nivel de flote, este cea care a determinat compania să lanseze motoare cu tot mai puține emisii, având grijă în același timp să satisfacă cererea clienților. Una dintre soluții este introducerea de motorizări PHEV, în special pe modelele mai mari, dar asta nu înseamnă că va renunța la diesel.

EXCLUSIV Scădere drastică la vânzările de electrice pentru Grupul Renault CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Scădere drastică la vânzările de electrice pentru Grupul Renault

În același timp, Zellmer recunoaște că vânzarea de mașini electrice este deocamdată o problemă în țările est-europene. „Cu cât mergi mai spre sud și spre est, cu atât vei avea o acceptare mai mică a mașinilor electrice”, explică șeful Skoda, care este convins că o mașină electrică de 20.000 de euro ar putea reprezenta un obiectiv pentru orice marcă auto.

Din punct de vedere al poluării, cel care conduce marca Skoda reamintește ceea ce asociația de profil, ACEA, a spus în repetate rânduri: mașinile care circulă deja pe străzi nu vor dispărea în 2035, iar acestea vor continua să polueze dacă nu se iau măsuri. „Avem nevoie de o soluție pentru vehiculele existente”, mai spune Zellmer.

viewscnt
Afla mai multe despre
skoda
klaus zellmer
motoare diesel skoda
skoda electric