Ola Kallenius se alătură managerilor de companii auto care încearcă să explice că tranziția la propulsia electrică va dura mai mult decât se estima, pentru că piața nu este pregătită să renunțe la motoarele cu benzină și motorină.
Șeful Mercedes, Ola Källenius, a declarat în fața acționarilor companiei Mercedes-Benz că ținta sa rămâne atingerea neutralității de carbon în 2039, pentru întreg lanțul de producție, dar până atunci atingerea altei ținte, cea cu zero emisii pentru mșinile vândute, „s-ar putea să dureze mai mult decât ne așteptam”.
„Suntem pregătiți pentru orice scenariu. Creăm condiții pentru a deveni complet electrici”, spune Kallenius, dar amintește că sunt mulți factori care au afectat ritmul transformării companiei. El amintește doar de infrastructura de încărcare, care nu este suficientă.
Din aceste motive, șeful Mercedes precizează că „vor decide clienții”, explicând că mașinile electrice și motoarele cu combustie electrificate „ultra-moderne” vor fi amândouă prezente în anii care urmează, „până în anii 2030”. „Vom construi Mercedesul perfect pentru orice dorință”.
Ola Kalenius enumeră avantajele pe care le are compania în fața acestei noi situații: uzine adaptabile, care pot produce mașini cu combustie împreună cu mașini electrice, fiind posibilă o reacție rapidă în funcție de piață. El mai reamintește că va menține atenția pe segmentele superioare, cu un S Class care are o cotă de piață de aproximativ 50% în regiunile cheie, pe segmentul său, cu vânzări în creștere pentru G Class, pentru Maybach și pentru AMG.
Șeful Mercedes nu a omis să atingă și performanțele tehnice pe care compania le-a dezvoltat pentru propulsia electrică, cu conceptul Vision EQXX, care a parcurs recent peste 1000 de km în deșert, cu un consum de numai 7,4 kWh/100 km, și cu conceptul CLA, care anticipează un model de serie, având o autonomie de 750 km și un consum de numai 12 kWh/100 km.
CITEȘTE ȘI Toyota - performanță mai greu de atins în industria auto. Profit majorat cu peste 100%, în condițiile unei creșteri mult mai mici a veniturilorÎn materie de siguranță, Kallenius a vorbit despre primul test de impact între două mașini electrice, cu un rezultat foarte bun: habitaclul a rămas intact, așa cum au rămas și bateriile, ușile s-au deschis după impact, iar sistemul electric s-a decuplat automat.
Mercedes-Benz a înregistrat scăderi pe linie pentru toți indicatorii principali, la finalul primului trimestru al acestui an. Veniturile au scăzut cu 4 procente, la 35,8 miliarde euro, profitul operațional s-a redus substanțial, cu 30 de procente, la 3,8 miliarde euro, iar profitul net a fost mai mic cu aproximativ un miliard de euro, cu un declin de 25% și o valoare de 3 miliarde euro. Câștigul per acțiune a fost de 2,86 euro, mai mic cu 22% față de anul trecut.