Automobilele electrice de mari dimensiuni, precum camionetele și SUV-urile, nu prea se vând din showroom-uri.
Șeful Ford, Jim Farley, crede că acestea au unele probleme „de nerezolvat”. El a făcut această afirmație în cadrul apelului cu investitorii de la prezentarea rezultatelor financiare pentru cel de-al patrulea trimestru al anului trecut, transmite Autoblog.
![Nissan anunță măsuri drastice de restructurare, cu aproape 10.000 de concedieri, în ziua în care a reziliat înțelegerea cu Honda și și-a publicat rezultatele financiare dezastruoase](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21933005/1/2025-nissan-murano-12082-1200x800.jpg?width=151)
„Pentru marile companii de retail, de utilități, aspectele economice sunt de nerezolvat”, a declarat Farley. „Acești clienți au cazuri de utilizare foarte exigente pentru un vehicul electric. Ei remorchează, merg în afara drumului, fac călătorii lungi. Aceste vehicule au o aerodinamică mai slabă și sunt foarte grele, ceea ce înseamnă baterii foarte mari și scumpe”, a adăugat el, arată G4Media.
Compania are în portofoliu un EV de mari dimensiuni, F-150 Lightning.
![VIDEO În scurt timp se va putea circula de la Curtea de Argeș la București pe autostradă](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21931752/1/screenshot-2025-02-12-165853.png?width=151)
Farley a mai spus că Ford se va concentra pe vehiculele electrice de dimensiuni mici și medii, care prezintă un argument economic mai solid.
Planul, odinioară ambițios, al Ford de a-și crește producția anuală de vehicule electrice la peste două milioane de unități până în 2026 a fost ajustat ca răspuns la schimbările de pe piața vehiculelor electrice, care au dus la încetinirea creșterii. Unul dintre vehiculele planificate era un SUV cu trei rânduri de locuri, de tip Expedition, dar acest plan a fost acum abandonat ca reacție la piață.
![Director în Microsoft România atenționează asupra riscului privind inteligența artificială: Se poate crea o dependență tehnologică](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33216/21934328/1/technology-3435575-1280.jpg?width=151)
Ford va continua să urmărească electrificarea pentru vehiculele sale comerciale mai mari, cum ar fi camioanele mai mici și furgonetele, care pot utiliza stațiile de încărcare din depozitele companiilor.
Recent, șeful producătorului de automobile electrice Lucid Motors a declarat că automobilele electrice cu autonomie de 300 km sunt „viitorul”, deoarece vor deveni accesibile ca preț.