Șeful Boeing, presat în Congresul SUA să spună dacă grupul a știut despre problemele sistemului anti-blocare al avionului 737 MAX

Șeful Boeing, presat în Congresul SUA să spună dacă grupul a știut despre problemele sistemului anti-blocare al avionului 737 MAX
scris 30 oct 2019

Directorul general al Boeing, Dennis Muilenburg, a fost presat marți, într-o audiere în Congres, să spună dacă grupul a știut despre problemele sistemului anti-blocare MCAS care au dus la prăbușirea a două avioane 737 MAX și criticat pentru predarea cu mare întârziere a unor mesaje interne din 2016 care descriau comportamentul haotic al softului respectiv în timpul unei simulări de zbor, transmite Reuters.

Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare

Muilenburg a recunoscut erorile de a nu oferi piloților mai multe informații legate de MCAS, înainte de prăbușiri, și de a dezvălui cu o întârziere de câteva luni că a făcut opțională o alarmă care avertizează piloții în privința unei nepotriviri între datele de zbor ale 737 MAX, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

”Am făcut greșeli, am făcut greșit unele lucruri. Ne perfecționăm și învățăm”, a spus acesta.

Audierea, cea mai importantă efectuată de Congres în domeniul siguranței aviației comerciale din ultimii ani, amplifică presiunea asupra conducerii înnoite a Boeing de a reface încrederea operatorilor aerieni și pasagerilor, afectată de consemnarea la sol, de opt luni, a avioanelor 737 MAX, după prăbușirile care au provocat moartea a 346 de oameni.

Ford anunță noi concedieri în Canada, din cauza încetinirii vânzărilor CITEȘTE ȘI Ford anunță noi concedieri în Canada, din cauza încetinirii vânzărilor

Senatorul Jon Tester a subliniat că Boeing a obținut aprobarea Administrației Federale pentru Aviație (FAA) să evite adăugarea unor noi alerte pentru echipaj, pentru că ar fi fost prea costisitor,

”Nu s-ar fi întâmplat dacă FAA și-ar fi făcut treaba și nu s-ar fi întâmplt dacă ați fi știut ce se întâmplă”, a spus Tester.

În timpul primei audieri a lui Muilenburg în Capitol Hill într-un an de la prima prăbușire a unui avion 737 Max, în Indonezia, senatorii au sugerat că Boeing nu a fost onestă în totalitate și și-au exprimat uimirea că mesajele instant din 2016 nu au provocat o reacție imediată din partea companiei.

”Ați spus acestei comisii și mi-ați spus mie jumătăți de adevăr, o dată și încă o dată”, a afirmat senatoarea Tammy Duckworth, din Illinois, stat unde se află sediul central al Boeing.

Ulterior, senatorul Jon Tester, din Montana, a spus: ”Mai bine aș merge pe jos decât să mă urc într-un 737 MAX. Nu ar trebui să o luați pe scurtături”.

Tester a subliniat că Boeing a obținut aprobarea Administrației Federale pentru Aviație (FAA) să evite adăugarea unor noi alerte pentru echipaj, pentru că ar fi fost prea costisitoare.

”Nu s-ar fi întâmplat dacă FAA și-ar fi făcut treaba și nu s-ar fi întâmplt dacă ați fi știut ce se întâmplă”, a spus Tester.

Luni de zile Boeing nu și-a asumat vina, angajându-se în schimb ”să facă un avion sigur și mai sigur”.

Audierea de marți reprezintă cea mai mare asumare a responsabilității pentru greșelile făcute, cu toate că Muilenburg și directorul pentru ingineri John Hamilton nu au exprimat regrete care să conducă la schimbări majore.

Licitație de 36 milioane euro pentru achiziția a 17 tramvaie în Craiova CITEȘTE ȘI Licitație de 36 milioane euro pentru achiziția a 17 tramvaie în Craiova

Întrebat înainte de audiere dacă va demisiona, Muilenburg a spus ”că nu se concentrează pe acest lucru”. Muilenburg a refuzat să spună și dacă el sau board-ul Boeing iau în calcul o demisie după revenirea avionului 737 Max în circulație.

Boeing a publicat marți pagini întregi de reclame în ziare, în care a exprimat condoleanțe familiilor și persoanelor apropiate victimelor celor două accidente, din Indonezia și Etiopia.

viewscnt
Afla mai multe despre
boeing
dennis muilenburg