Companiile auto din întreaga Europă au anunțat închideri de fabrici și ample concedieri, acuzând că se luptă cu o cerere slabă, costuri ridicate, concurență din partea Chinei și o tranziție mai lentă decât se aștepta la vehiculele electrice.
Mai jos sunt disponibilizările și închiderile de fabrici anunțate în ultimele luni, începând cu cele mai recente:
VOLKSWAGEN
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Volkswagen a declarat mai devreme că fabrica sa Audi din Bruxelles va înceta producția până în februarie, după ce compania nu a găsit alternative la închidere, conform Yahoo Finance.
FEINTOOL
Furnizorul auto elvețian Feintool a anunțat că va închide una dintre unitățile din Germania și va concedia până la 200 de persoane.
VALEO
Furnizorul francez de piese auto Valeo va desființa în jur de 1.000 de locuri de muncă în Europa, adăugând că impulsul de restructurare va duce la închiderea a două fabrici franceze.
STELLANTIS

A oprit în mod repetat operațiunile de asamblare la principala sa fabrică din Mirafiori, din Italia, din cauza cererii scăzute, în special pentru versiunea electrică a Fiat 500.
Compania a declarat că nu are de gând să închidă fabricile din Italia.
BOSCH
FORD

MICHELIN
SHAEFFLER
Efortul de restructurare ar include închiderea unităților de producție din Austria și Marea Britanie.
DAIMLER TRUCK
Daimler Truck, cel mai mare producător de camioane din lume, a declarat că va reduce orele și va impune o înghețare a locurilor de muncă pentru angajații din Germania.