Scăderi de vânzări la electrice pentru grupul Renault. Cota de piață a mașinilor electrice s-a redus din cauza declinului Megane și Spring

Scăderi de vânzări la electrice pentru grupul Renault. Cota de piață a mașinilor electrice s-a redus din cauza declinului Megane și Spring
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris astăzi, 13:00

Grupul Renault se confruntă în acest an cu o scădere neașteptată a vânzărilor de automobile electrice, cauzele fiind multiple: atât scăderea cererii, cât și influențele schimbărilor legislative, dar în egală măsură profilul gamei de mașini electrice nu este neapărat unul care să genereze creștere.

Principalele mașini electrice pe care se baza grupul Renault pentru creștere și pentru a sta la baza dezvoltării diviziei Ampere, Megane E-Tech și Spring, au fost nevoite să vândă mai puține mașini în 2024 față de cât erau previziunile și așteptările companiei.

Urmărește-ne și pe Google News
Câștigurile Mercedes s-au prăbușit. Cauza - cererea slabă de produse de lux în China CITEȘTE ȘI Câștigurile Mercedes s-au prăbușit. Cauza - cererea slabă de produse de lux în China
Evenimente
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Megane E-Tech a livrat 25.800 de unități de la începutul anului, în scădere cu 22% față de anul anterior, iar Spring, care anul trecut era best-seller al grupului, a livrat 12.200 unități, în scădere cu 72%, potrivit datelor analizate de Profit.ro.

La rezultatul negativ a contribuit și Zoe, care a ieșit din fabricație pentru a lăsa locul lui R5, în timp ce Twingo a înregistrat, surprinzător, o ușoară creștere și a depășit Spring (13.500 unități). În total, cu tot cu versiunile de pasageri ale lui Kangoo ZE, dar și cu noul Scenic, care a vândut și el în primul an de viață cam cât Spring, adică 12.500 de unități, Renault a adunat aproape 70.000 de autoturisme electrice în cele nouă luni, cu 30% mai puține decât cele aproape 100.000 de anul trecut. În vânzările de anul acesta intră și primele 1.300 de unități R5, care au fost, cel mai probabil, destinate dealerilor.

Coca-Cola Austria retrage 28 de milioane de sticle, inclusiv de Fanta și Sprite, “ca măsură de precauție”, după ce a constatat că o defecțiune a benzii de fabricație ar fi putut duce la contaminarea băuturilor cu așchii metalice CITEȘTE ȘI Coca-Cola Austria retrage 28 de milioane de sticle, inclusiv de Fanta și Sprite, “ca măsură de precauție”, după ce a constatat că o defecțiune a benzii de fabricație ar fi putut duce la contaminarea băuturilor cu așchii metalice

Pe segmentul de vehicule comerciale electrice, au fost creșteri, dar nesemnificative, astfel că volumul a fost cu doar 1.100 de exemplare mai mare decât în urmă cu un an, de la 10.800, la 11.900 de unități.

În consecință, ponderea de mașini electrice în totalul vânzărilor grupului Renault a scăzut la 7%, de la aproape 10%, o situație care explică de ce poziția lui Luca de Meo a fost una vehementă, în intervenția sa de la Paris Automotive Summit, în privința înăspririi țintelor de emisii pentru 2025.

Renault anunță venituri stabile în primele nouă luni. Dacia a raportat o scădere. Nu mai puțin de 4 modele ale Renault Group figurează în Top 10 al vânzărilor către clienții privați din Europa CITEȘTE ȘI Renault anunță venituri stabile în primele nouă luni. Dacia a raportat o scădere. Nu mai puțin de 4 modele ale Renault Group figurează în Top 10 al vânzărilor către clienții privați din Europa

Brandul Renault a avut o evoluție pozitivă în septembrie, pe total vânzări, cu o creștere de 3 procente, la un volum de 135.600 unități, și înregistrează un rezultat aproximativ similar cu cel din 2023, cu 1,12 milioane de vehicule livrate la nivel global.

La nivel de grup, pe toate motorizările, compania a vândut în septembrie 183.000 de vehicule, adică tot atâtea câte vindea și anul trecut, dar înregistrează, din cauza cifrelor Dacia, un ușor declin pe primele nouă luni, respectiv 1,63 milioane vehicule (-0,4%).

Renault mizează în acest moment pe vânzările de modele hibride, atât full-hybrid, cât și mild-hybrid, care înregistrează o cerere foarte mare în Europa. Investițiile anterioare în acest tip de propulsie pun în acest moment în avantaj grupul francez, în raport cu concurența, dar asta nu rezolvă problemele de ținte de emisii CAFE, care nu pot fi rezolvate decât cu o pondere mult mai mare decât ceea ce înregistrează acum grupul Renault.

Pe segmentul electric, după lansarea Scenic, care este însă un automobil scurt, Renault își pune speranțele în noul R5, intrat deja în producție, pe noul R4, care însă mai are până va începe livrările și pe viitorul Twingo, care va fi lansat doar în 2026. Nici Dacia nu are planuri pentru a contribui la vânzările de electrice ale grupului, cu excepția lui Spring facelift, care însă are problemele deja cunoscute. Următorul automobil electric al Dacia, generația 4 a luI Sandero, va fi lansat doar în 2027 - 2028.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault megane e-tech
renault electrice
dacia spring