Tesla și-a diminuat creșterea în ultimul trimestru, ca urmare a scăderilor repetate a prețurilor, efectele vizibile fiind la nivelul veniturilor, care au crescut cu numai 5% față de anul anterior, dar au fost la cel mai redus nivel din ultimele patru trimestre. Veniturile din energie și servicii au crescut cu procente mai mari, dar ponderea lor în cifra de afaceri este în continuare minoră.
Veniturile Tesla au fost în trimestrul iulie – septembrie 2023 de 23,3 miliarde dolari, cu 9% peste cele din 2022, din care 19,6 miliarde dolari au fost veniturile din sectorul auto, potrivit datelor publicate de companie. Profitul operațional s-a înjumătățit față de perioada similară din 2022, la 1,76 miliarde dolari, cu 52% mai mic decât cele 3,68 miliarde dolari din urmă cu un an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Marja operațională a ajuns la cel mai scăzut nivel din ultimii ani, 7,6%, cu două puncte procentuale sub cea din trimestrul anterior și cu aproape 10 puncte sub cea din 2022, trimestrul 3. Valoarea EBITDA a scăzut cu 24%, la 3,75 miliarde dolari, cu peste 1,2 miliarde mai mică decât cea din 2022.
Și valoarea numerarului net din operațiuni ale companiei au scăzut substanțial, cu 35%, la 3,3 miliarde dolari, față de 5,1 miliarde dolari cât erau în trimestrul 3 din 2022, în timp ce fluxul de numerar s-a diminuat drastic cu 74%, la 848 milioane dolari, față de 3,2 miliarde dolari în urmă cu un an.
Compania explică rezultatele printr-o creștere a vânzărilor suprapusă pe scăderea prețului mediu de vânzare, împreună cu efectele cursurilor de schimb, ceea ce nu este altceva decât politica agresivă de reduceri din acest an.
CITEȘTE ȘI Creșterea vânzărilor Dacia a încetinit, în trimestrul al treileaTesla a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 27%, în trimestrul al treilea, sub nivelul așteptărilor, la 435.000 de automobile, un nivel care a fost mai mic decât cel înregistrat în trimestrul anterior. Compania a avut o scădere vizibilă pentru modelele scumpe, Model S și Model X (-14%) și o creștere a livrărilor Model 3 și Model Y susținută de discounturile repetate aplicate de companie în detrimentul marjei de profit.