Renault intenționează să producă un SUV electric low-cost, pentru Europa, potrivit CEO-ului Thierry Bollore, iar prețul s-ar putea situa la nivelul a 10.000 de euro. Până atunci, însă, Dacia întârzie cu lansarea noilor generații Sandero și Logan.
Șeful Renault a făcut dezvăluiri în interviurile de la Frankfurt, el lăsând să se înțeleagă că un SUV electric low-cost ar putea fi vândut în Europa la un preț de maxim 10.000 de euro, potrivit Automotive News. Modelul ar putea avea la bază noul Renault K-ZE, lansat în China, care va fi vândut la un preț de sub 10.000 de euro. Acesta a fost dezvoltat pe platforma modulară de clasă A a alianței Renault Nissan, fiind destinat pieței chineze. Caroseria sa este similară cu cea a lui Kwid, un mini crossover vândut în India. Noul model ar putea fi lansat în următorii 5 ani, potrivit lui Bollore.
„Facem bani cu mașinile noastre electrice astăzi cu volume modeste, în termeni absoluți”, a spus Bollore. „Dacă proiectăm ce urmează să se întâmple pe piață, avem o estimare clară că putem încă să facem bani”. Bollore nu a dat detalii despre preț, dar a spus că ar putea fi competitiv cu cel al modelelor chinezești. Nu a fost făcută nicio referire nici la marca sub care aceste automobile electrice ar putea fi vândute, respectiv Dacia sau Renault.
În prezent, cea mai ieftină mașină electrică a Renault este Zoe, care costă 24.000 de euro, în Franța.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Salonul Auto de la Frankfurt: Ford Puma Titanium X, primul automobil hibrid fabricat în România, prezentat în premierăRenault a lansat la Frankfurt oficial a doua generație a crossoverului Captur, care primește un design îmbunătățit și noi motoare, compatibile cu noile norme impuse de Uniunea Europeană. Dacia, în schimb, nu a fost prezentă la Frankfurt, noile modele ale mărcii, Sandero și Logan, lăsându-se așteptate.
Renault Captur a debutat în cadrul unui eveniment destul de puțin mediatizat de marca franceză, prezentarea oficială fiind făcută cu două luni în urmă. În prezența lui Thierry Bollore, noua generație Captur a sosit pe o piață mult mai matură și competitivă față de cea de acum 7 ani, când se lansa prima generație. Renault a știut la acel moment să profite de cererea pieței și de lipsa de concurenți și și-a impus modelul, un SUV în minatură, fără tracțiune integrală și fără prea multe trăsături specifice SUV-urilor, cu excepția unor ornamente. Renault Captur a devenit astfel cel mai vândut SUV din Europa, păstrând această poziție chiar și înainte de lansarea noului Captur. Acesta are acum un design mult mai elaborat, care duce mai departe stitul impus de vechea generație, dar preia și mai multe detalii de la restul gamei de SUV-uri, formată din Koleos și Kadjar. Și interiorul a fost îmbunătățit, cu noul Smart Cockpit.
Dar cea mai importantă actualizare a lui Captur vine la capitolul motorizări, unde a primit nu doar noi propulsoare, ci și tehnologia hibrid plug-in. În plus, toate tehnologiile de asistență, specifice conducerii autonome, vor fi prezente pe Captur.
În schimb, Dacia nu a avut stand și nu a fost prezentă la Frankfurt, în pofida faptului că Germania este una dintre cele mai importante piețe pentru marca românească. Anul acesta, Dacia ar fi trebuit să-și lanseze cel puțin una dintre noile generații ale Sandero și Logan, care și-au atins vârsta uzuală de înlocuire, 7 ani.