Ryanair intră sub anchetă pentru intenția de a obliga pasagerii să plătească dacă vor să mai ia bagaje de mână la bordul avionului. Cât se dorește să fie costul unui bagaj

Ryanair intră sub anchetă pentru intenția de a obliga pasagerii să plătească dacă vor să mai ia bagaje de mână la bordul avionului. Cât se dorește să fie costul unui bagaj
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 21 sep 2018

Compania aeriană low-cost Ryanair, cel mai mare operator aerian low-cost din Europa și al patrulea operator aerian care acționează în România din punct de vedere al cotei de piață, a intrat în ancheta Consiliului italian de supraveghere a concurenței pentru intenția de a impune tuturor pasagerilor, începând cu 1 noiembrie 2018, să plătească între 6 și 10 euro pentru a putea lua la bordul avionului un bagaj de mână cu greutatea de până la 10 kilograme.

Autoritatea italiană apreciază că noua politică a Ryanair ar putea constitui o practică comercială neloială, întrucât ar distorsiona prețul final al biletului și nu permite o comparație reală cu prețurile altor companii, conform BBC.

Urmărește-ne și pe Google News

Autoritatea arată că bagajele de mână au fost "un element esențial al transportului" și ar trebui incluse de la început în prețul biletului.

În vară, Ryanair a anunțat că, începând cu 1 noiembrie 2018, toți pasagerii vor trebui să plătească între 6 și 10 euro pentru a putea lua la bordul avionului un bagaj de mână cu greutatea de până la 10 kilograme.

Conform cu noile reguli, pasagerii vor putea lua la bord doar "un mic bagaj personal", care va putea fi depozitat sub scaunul din față.

Producătorul rus de arme Kalașnikov concurează Tesla cu o supermașină electrică retro CITEȘTE ȘI Producătorul rus de arme Kalașnikov concurează Tesla cu o supermașină electrică retro

Începând cu 1 noiembrie, dacă un pasager va dori să își ducă valiza de mână, cu greutatea de până la 10 kilograme, în cabina avionului, acesta va trebui să plătească între 6 și 8 euro pentru a o depozita în compartimentul de deasupra capului sau să plătească între 8 și 10 euro pentru a o depune la cală.

Compania irlandeză precizează că a fost nevoită să facă aceste modificări din cauza faptului că pasagerii luau la bordul avioanelor prea multe bagaje, ceea ce provoca întârzieri la îmbarcare.

Noua regulă presupune o altă schimbare a strategiei.

La începutul anului, compania a lansat o nouă politică de bagaje, în baza căreia numai pasagerii cu acces prioritar au dreptul să ia în avion, la bord, două bagaje gratuit. Accesul prioritar presupune plata unei taxe suplimentare.

FOTO O companie aeriană și-a inscripționat greșit numele pe avion CITEȘTE ȘI FOTO O companie aeriană și-a inscripționat greșit numele pe avion

În toamna anului trecut, compania aeriană a decis să limiteze numărul bagajelor de mână pe care pasagerii le pot transporta gratuit în cabină, după ce a constatat că mulți clienți au abuzat de faptul că aveau voie să ia cu ei două bagaje, cauzând întârzieri de zbor.

“Această măsură a fost luată ca urmare a faptului că foarte mulți clienți se bucură de facilitatea transportării a 2 bagaje de mână gratuite, respectiv pentru că pe zborurile cu grade de încărcare ridicate (97% în august) nu există suficient loc pentru bagaje în spațiul de deasupra scaunelor pentru acest volum ridicat, fapt ce cauzează întârzieri de îmbarcare și de zbor”, arăta atunci compania într-un comunicat.

Reprezentanții companiei apreciau că Ryanair a căzut victimă propriei “amabilități”, după ce clienții au abuzat de politica ce permitea transportarea a două bagaje de mână, luând cu ei bagaje de până la trei ori peste mărimea admisă și cauzând întârzieri de zbor, potrivit BBC News.

Tot în toamnă, Ryanair a anunțat că ridică de la 15 kilograme la 20 kilograme greutatea admisă pentru bagajele înregistrate, concomitent cu reducerea tarifelor stardard pentru bagaje de la 35 lire sterline la 25 lire sterline.

“Aceste modificări la politica de bagaje vor costa Ryanair peste 50 milioane euro pe an în tarife reduse pentru bagaje. Cu toate acestea, credem că oferind bagaje mai mari la tarife mai mici, vom încuraja clienții să considere înregistrarea bagajului, ceea ce va reduce volumul ridicat al clienților care se prezintă cu două bagaje de mână la porți, fapt ce cauzează întârzieri de zbor datorită numerelor însemnate de bagaje de mână debarcate la porți sau în cabină”, spunea directorul de marketing al Ryanair, Kenny Jacobs.

Potrivit unui top AirHelp, care ia în calul punctualitatea, serviciile și rata de procesare a cererilor pentru compensații, operatorii aerieni Tarom și Ryanair au printre cele mai slabe performanțe în România.

viewscnt
Afla mai multe despre
ryanair
bagaje de mana