Registrul Auto Român (RAR) a lansat, în luna martie, aplicația "Istoric vehicul" prin intermediul căreia orice persoană care deține sau intenționează să achiziționeze un autovehicul poate verifica istoricul acestuia prin accesarea site-ului oficial al Registrului, condiția fiind ca mașina să fi trecut cel puțin o dată pe la RAR. În urma succesului aplicației, autoritățile au inițiat discuții cu principalele state europene din care românii cumpără autovehicule pentru extinderea aplicației și la înmatriculările din aceste țări.
În prezent, datele privind înmatriculăruile se obțin dacă solicitantul introduce în aplicația "Istoric vehicul" adresa de email și numărul de identificare al vehiculului în cauză (seria de caroserie/șasiu) pe site-ul www.rarom.ro. Aplicația generează un cod de acces, care este expediat pe adresa de email introdusă și, după validarea lui, sunt furnizate la aceeași adresă de email informațiile pe care instituția le-a considerat utile pentru deținătorul sau viitorul deținător al unui vehicul.
Datele generate sunt: activitățile derulate la RAR și numărul de kilometri înregistrați în bordul mașinii (kilometri regăsiți în baza de date a RAR sau a stațiilor ITP autorizate), existența/valabilitatea cărții de identitate a vehiculului, câteva date tehnice și de identificare, gradul de poluare, valabilitatea ITP.
CITEȘTE ȘI VIDEO Salariul crește la uzina Dacia. Muncitorii de la Mioveni au dus șefilor tăvile cu mâncare, acuzând că este proastăMinistrul Transporturilor, Răzvan Cuc, arată, într-un document oficial, că ”interesul major al publicului” față de aplicația lansată recent a condus la decizia Registrului Auto de a include în aplicație și informații despre înmatriculările autovehiculelor în alte state europene.
Informațiile vor viza, cel puțin într-o primă etapă, țările din care românii aleg să aducă mașini second-hand.
”Chiar dacă nu există o bază de date oficialp cu istoricul vehiculelor înmatriculate în Europa, RAR a demarat discuții cu potențiali parteneri și își propune să extindă aria de acoperire cel puțin pentru principalele țări e proveniență ale vehiculelor utilizate care se înmatriculează în România”, afirmă ministrul.