România apelează la francezi pentru introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul marilor orașe

Auto/Transporturi   
România apelează la francezi pentru introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul marilor orașe

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a desemnat câștigătorul licitației pentru introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul marilor orașe din România.

În urma finalizării procesului de evaluare a ofertelor depuse, a desemnat câștigătoare Asocierea TTL PLANNING SRL (România) – SYSTRA SA (Franța), în cadrul procedurii de achiziție publică pentru serviciul „Îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România”.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO ANUNȚ Va fi deschis un tronson din Autostrada Ford CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO ANUNȚ Va fi deschis un tronson din Autostrada Ford
Evenimente

După analizarea propunerilor tehnice și financiare ale celor trei asocieri participante și încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP, Comisia de evaluare a validat rezultatul. Semnarea contractului se va realiza după expirarea termenului legal de depunere a eventualelor contestații, precum și după soluționarea acestora, în cazul în care vor fi depuse în cadrul procedurii de atribuire.

Scopul principal al proiectului este elaborarea documentațiilor tehnico-economice necesare pentru adaptarea ofertei feroviare la cererea reală de mobilitate.

Proiectul vizează introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul și între marile orașe din România, printr-o abordare integrată a transportului de navetă (distanțe scurte) cu cel de distanțe medii și lungi.

Această abordare contribuie, totodată, la definirea clară a obligației de serviciu public în transportul feroviar public de călători la nivel național.

ANUNȚ Autostrada A1 se închide complet mai multe zile CITEȘTE ȘI ANUNȚ Autostrada A1 se închide complet mai multe zile

Documentațiile tehnico-economice realizate în cadrul proiectului vor include o serie de analize și date actualizate, necesare pentru fundamentarea deciziilor, printre care:

colectarea de date noi de trafic prin chestionare privind fluxurile de călători;
actualizarea și detalierea Modelului Național de Transport (MNT) cu date socio-economice și de mobilitate relevante, la nivelul orașelor analizate; stabilirea parametrilor specifici privind infrastructura de transport, inclusiv verificarea capacităților existente;simularea costurilor și veniturilor aferente serviciilor propuse;
definirea Obligației de Serviciu Public (OSP) și configurarea mersului de tren cadențat pentru fiecare dintre polii de creștere urbană, orașele mari și reședințele de județ aflate în proximitate.

Mersul cadențat va reflecta cererea de mobilitate a populației din toți polii de dezvoltare urbană și din municipiile reședință de județ, care nu se regăsesc în aceste categorii, printr-o frecvență adecvată a trenurilor, asigurată pentru minimum 10 ani, cu  beneficii majore în ceea ce privește creșterea atractivității transportului public, reducerea emisiilor poluante, îmbunătățirea accesibilității și susținerea mobilității durabile la nivel național.

ULTIMA ORĂ FOTO Nissan ia de la Dacia noile Duster, Bigster și un al treilea model surpriză CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Nissan ia de la Dacia noile Duster, Bigster și un al treilea model surpriză

Orașele vizate includ: București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Constanța, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad, Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare, Râmnicu Vâlcea, Drobeta-Turnu Severin, Piatra Neamț, Bistrița, Târgu Jiu, Târgoviște, Focșani, Tulcea, Alba Iulia, Slatina, Vaslui, Reșița, Călărași, Giurgiu, Zalău, Sfântu Gheorghe, Slobozia, Alexandria și Miercurea Ciuc.

Valoarea totală a proiectului este de 18.978.097,39 lei (fără TVA), din care 13.555.783,85 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR. Perioada de implementare este de 24 luni.

viewscnt
Afla mai multe despre
cfr
trenuri