Producătorul de componente pentru avioane Romaero Băneasa, controlat de Ministerul Economiei, a produs și livrat componente pentru avionul prototip Airbus Blade, bazat pe un Airbus A340, în cadrul proiectului JTI Clean Sky, lansat de Comisia Europeană în 2008, iar participarea României la acest proiect a însemnat accesul la tehnologii ultramoderne și un salt al cercetării românești în domeniul aeronautic, a declarat miercuri vicepremierul Costin Borc, la festivitatea de recepție pentru subansamblele finalizate la Romaero.
JTI Clean Sky, cu un buget global de 1,6 miliarde de euro, este un parteneriat public-privat între executivul european și industria aeronautică din Uniunea Europeană, în scopul dezvoltării unei noi generații de aeronave până în 2030, scrie News.ro.
România este singura țară din Europa Centrală și de Est care participă la această inițiativă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Romaero a livrat pentru proiectul Blade unele componente ale aripilor, care vor contribui la reducerea consumului de carburant și a noxelor.
”Participarea la acest mare proiect a însemnat un salt foarte mare al cercetării românești în domeniul aeronautic”, a spus Borc.
Prototipul Blade va zbura pentru prima dată anul viitor, iar atunci vor fi analizate rezultatele obținute.
CITEȘTE ȘI ANAF va primi de la o firmă elvețiană servicii de acces la o bază de date cu 120 mil. companii din toată lumeaObictivul proiectului îl reprezintă reducerea cu 50% a noxelor și a zgomotului produs de avioane, scăderea rezistenței la înaintare și scăderea costurilor de operare.
”Avioanele vor fi capabile să zboare la o altitudine mai mare, pe distanțe mai lungi, cu un consum mai redus de carburant și producând mai puțin zgomot”, a precizat președintele consiliului de administrație al Romaero, Remus Vulpescu.
Romaero a participat la acest proiect în cadrul consorțiului Incas Cluster, format din cele mai importante companii românești de cercetare aeronautică, Incas și Straero, și din principalii producători de componente, Romaero și Avioane Craiova.
Incas Cluster are o pondere de 10% din activitățile JTI Clean Sky, implicând activități tehnologice evaluate la peste 15 milioane euro. Partea românească va participa și la continuarea proiectului, JTI Clean Sky 2, cu un buget de 4 miliarde de euro, până în 2020.