Constructorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce Motors a lansat marți un nou model de coupe, în ideea de a crește apetitul pentru automobilele sale în rândul femeilor și tinerilor pe fondul scăderii vânzărilor în China, transmite Reuters.
La fel ca și alți constructori auto, Rolls-Royce (divizie a grupului german BMW) a fost afectat de încetinirea celei mai mari piețe auto din lume, care a făcut ca volumul de vânzări globale al constructorului auto să scadă cu 10% în primele șapte luni ale acestui an. Un membru din boardul Rolls-Royce estima în luna iunie că vânzările de pe piața din China ar putea scădea cu 15% în acest an, spre deosebire de cifra record de 4.063 de unități vândută anul trecut.
Rolls-Royce încearcă de mai mulți ani să își extindă clientela dincolo de bărbații în vârstă, care în mod tradițional cumpără mașinile de peste 300.000 de dolari pentru a fi conduse de șoferii personali. În prezent, 70% din cumpărătorii de automobile Rolls-Royce sunt bărbați.
Directorul de design de la Rolls-Royce, Giles Taylor, a apreciat că noul coupe Dawn va permite mărcii auto cu o vechime de 110 de ani să atragă noi clienți care au o abordare mai modernă cu privire la deținerea unui automobil. 'Cred că senzualitatea mașinii va atrage, probabil, mai multe femei decât modelul Wraith', a declarat Giles Taylor.
De asemenea, Rolls-Royce a pus capăt marți tradiției prin lansarea coupe-ului Dawn printr-un eveniment organizat online, în loc de un cadru formal la Salonul auto de la Frankfurt, unde noul model va fi prezentat săptămâna viitoare.
Rolls-Royce, companie cumpărată de BMW în 1998, a anunțat că a primit deja mai multe sute de comenzi pentru noul model dar nu a oferit detalii cu privire la prețul de vânzare. Firma speră însă că noul model îi va permite să pună capăt unei tendințe de scădere a popularității actualelor modele.
Mărcile de lux au avut de suferit în ultimele luni din cauza încetinirii economiei chineze, a doua mare economie a lumii, care a suferit de pe urma unei prăbușiri a pieței bursiere, o devalorizare a monedei naționale și a campaniei guvernamentale de limitare a consumului de produse de lux.
Sursa: Agerpres