Renault reduce drastic numărul de piese dintr-o mașină. Viitorul Twingo EV va mai avea doar câteva sute de componente

Renault reduce drastic numărul de piese dintr-o mașină. Viitorul Twingo EV va mai avea doar câteva sute de componente
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 aug 2024

Pentru a reduce costurile de producție, Renault a pus la punct un plan complex de reducere a timpului de dezvoltare, dublat de reducerea diversității unui model și de minimizarea numărului de componente. Cel mai rapid model dezvoltat vreodată de marca grupul Renault va fi electric și va fi creat în aproximativ doi ani, cu un număr minim de componente.

Renault a reușit o performanță în cadrul procesului de dezvoltare a modelului Renault 5, acesta fiind lansat pe piață la aproximativ trei ani de la startul acestui proiect. Acest lucru a fost posibil prin reducerea fazei de dezvoltare, dar și prin scurtarea procesului de industrializare.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Damen a livrat o navă, construită la Galați, forțelor armate ale Pakistanului CITEȘTE ȘI FOTO Damen a livrat o navă, construită la Galați, forțelor armate ale Pakistanului
Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Îmbunătățirea celor două faze va continua cu noul Twingo, o mașină electrică accesibilă ce va fi produsă în Europa.

Francois Prevost, Chief Purchasing Officer al Renault Group, a explicat în cadrul conferinței de prezentare a rezultatelor semestriale ale companiei, că decizia de scurtare a timpului de producție a fost rezultatul unei „pivotări” către o abordare strategică, printr-o agilitate mai mare și prin viteză.

ANCOM avertizează - risc de roaming involuntar CITEȘTE ȘI ANCOM avertizează - risc de roaming involuntar

„Am implicat furnizorii noștri în faze timpurii. Am redus detaliile specificațiilor tehnice, bazându-ne pe creativitatea furnizorilor care să propună soluții proprii de optimizare, care să ofere un raport bun de valoare pe cost, inclusiv componente existente pe raft. Aceasta este o soluție-cheie pentru dezvoltarea de mașini într-un interval de doi ani și de reducere a costurilor, iar noul Twingo este pentru noi un astfel de concept prin care putem să dezvoltăm mașini europene în numai doi ani”, a spus Prevost.

Șeful Renault Group, Luca de Meo, a accentuat ideea acestei transformări, anunțând că numărul de componente s-a redus radical în ultimii cinci ani, prin utilizarea până la o pondere de 80% de componente comune.

ANUNȚ Va fi semnat cel mai important contract pentru construcția Unităților 3 și 4 de la Cernavodă CITEȘTE ȘI ANUNȚ Va fi semnat cel mai important contract pentru construcția Unităților 3 și 4 de la Cernavodă

„Mergem mai profund și mai rapid”, a spus șeful Renault. „Vom reduce cu 40% faza de dezvoltare și cu 30% faza de industrializare și vom produce noul Twingo în doi ani, față de trei – patru ani în trecut.

Am redus deja cu 40% diversitatea și complexitatea în mașinile noastre și o vom face și mai mult. În 2019, mașinile noastre aveau în medie 2.200 de componente, Renault 5 are 1000, iar în noul Twingo vom avea doar 750”, a spus Luca de Meo.

FOTO „Baby Duster” - următorul SUV pe care îl va lansa Dacia, după Bigster CITEȘTE ȘI FOTO „Baby Duster” - următorul SUV pe care îl va lansa Dacia, după Bigster

„Am folosit sistematic foarte multe componente existente pe raft. Anticipăm o durată de 15 săptămâni de conversie a designului prin implicarea timpurie a furnizorilor, inginerilor și designerilor. Acest lucru duce la o reducere cu 30% între timpul necesar lui Renault 5 și Twingo. Dacă înainte o mașină nu depășea 15% componente comune, am ajuns acum la 80% cu Twingo”. Luca de Meo a ținut să precizeze că toate aceste performanțe de producție i se datorează și lui Gilles Le Borgne, CTO-ul Renault care a anunțat că demisionează din funcție, pentru a rămâne doar consilier personal al CEO-ului companiei.

Decizia de dezvoltare și producere a noului Twingo, o mașină care va costa sub 20.000 de euro, a fost luată intempestiv de conducerea Renault Group, într-un moment în care piața auto a început să ceară automobile accesibile, cu prețuri comparabile cu cele ale mașinilor cu combustie. După o tentativă de negociere cu Volkswagen, pentru producția în comun a unui model de segment A complet electric, Renault a decis să producă singur această mașină.

Americanii de la Adobe au ajuns la 1.200 angajați în România și își urcă profitul: În timp ce sectorul IT este marcat de discuții despre disponibilizări, noi extindem echipa și asigurăm stabilitate și siguranța locului de muncă CITEȘTE ȘI Americanii de la Adobe au ajuns la 1.200 angajați în România și își urcă profitul: În timp ce sectorul IT este marcat de discuții despre disponibilizări, noi extindem echipa și asigurăm stabilitate și siguranța locului de muncă

Anterior, în 2021, Luca de Meo avea o opinie total diferită despre Twingo. Într-un interviu acordat revistei Le Monde, în ianuarie 2021, Luca de Meo spunea că „Renault va abandona segmentul A”, argumentând că motoarele termice nu mai sunt rentabile din cauza Euro 7, iar o companie nu poate produce singură un model electric profitabil. El sugera că în locul lui Twingo vor fi vândute Dacia Spring și Renault 5.

Luca de Meo a confirmat în timpul conferinței că Twingo va fi produs în Slovenia, începând din 2026, în uzina în care este fabricată și generația actuală.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault twingo
twingo electric
piese auto
renault componente