Grupul auto francez Renault este angajat să respecte normele europene mai stricte privind emisiile de CO2 în acest an, dar este de părere că ideea combinării emisiilor de CO2 ale constructorilor auto ar putea slăbi industria auto europeană, transmite agenția de știri Reuters.
Uniunea Europeană a redus în mod semnificativ plafonul privind emisiile de CO2 ale automobilelor, de la 1 ianuarie 2025, ceea ce înseamnă că cel puțin o cincime din toate vânzările majorității producătorilor de automobile trebuie să fie modele electrice pentru a evita amenzi consistente, arată Agerpres.
Însă companiile auto cu vânzări reduse de modele electrice pot să își „combine” emisiile poluante cu cele ale producătorilor care sunt lideri de vânzări pe segmentul modelelor electrice. Totuși achiziționarea de credite de emisii de la alți constructori, pentru a-și reduce media emisiilor, permite unui producător să evite plata unor amenzi de ordinul sutelor de milioane de euro.
O serie de documente oficiale europene publicate marți arată că o serie de companii auto, inclusiv Stellantis, Mercedes și Toyota, vor să cumpere credite de emisii de la producători de automobile electrice precum Tesla și Polestar.
Renault a precizat că este prea devreme să spună dacă își va combina emisiile dar a adăugat că această practică este una care prejudiciază sectorul. În schimb, grupul francez a îndemnat autoritățile de la Bruxelles să relaxeze reglementările.
„Fără o poziție clară a Comisiei Europene, producătorii sunt forțați să ia decizii contraproductive, precum cumpărarea de credite de emisii de la competitori, potențiale reduceri de producție, etc. Asta duce la slăbirea industriei europene”, a informat proprietarul Dacia într-un comunicat de presă. De asemenea, Renault a cerut Executivului comunitar să vină urgent cu clarificări cu privire la acest subiect.
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize – și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare.