Renault ANUNȚ - complet electric în 2030. Motoarele cu combustie se mută la Dacia

Renault ANUNȚ - complet electric în 2030. Motoarele cu combustie se mută la Dacia
scris 13 ian 2022

Grupul francez Renault, care deține și marca Dacia, și-a fixat ținta de trecere la propulsia exclusiv electrică, în Europa, pentru anul 2030. Decizia nu implică și marca românească, care ar putea beneficia cel puțin cinci ani de motorizările performante hibrid ale francezilor.

Luca de Meo, CEO al Renault Group, a anunțat că marca Renault va deveni exclusiv electrică, în Europa, încă din 2030, an în care vor fi oprite lansările de motoare cu combustie.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Grupul american Philip Morris International pregătește investiții suplimentare de peste 100 milioane dolari în România și lansează și un nou produs CITEȘTE ȘI FOTO Grupul american Philip Morris International pregătește investiții suplimentare de peste 100 milioane dolari în România și lansează și un nou produs
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

„Renault va fi 100% electrică în 2030 în Europa”, a precizat Luca de Meo, jurnaliștilor prezenți la o conferință organizată la Paris în care au fost prezentate rezultatele planului Renaulution, după un an. Decizia modifică țintele inițiale anunțate de șeful Renault, care anul trecut miza pe 90% electrificare în 2030, potrivit publicațiilor prezente la eveniment.

Luca de Meo a confirmat că motoarele cu combustie ale grupului vor fi produse și vândute pe modelele Renault în Europa, dar ia în calcul și situația în care condițiile nu vor permite vânzarea exclusivă de motoare electrice din cauza unei infrastructuri insuficiente sau a prețului energiei electrice.

El mai spune că Dacia va fi electrificată „cât mai târziu posibil”, pentru a putea să-și respecte principiul „value for money”.

Șeful Renault a prezentat jurnaliștilor care este starea planului Renaulution la un an de la lansarea acestui program de restructurare și relansare a companiei. El a declarat că a îmbunătățit rentabilitatea companiei, a revenit pe profit în 2021, chiar dacă marja a fost una mică, de sub 3 procente, iar costurile au fost deja reduse cu peste 2 miliarde de euro, cu un an mai devreme decât planurile inițiale.

Toyota rămâne lider global al industriei auto, depășind grupul VW și în 2021 CITEȘTE ȘI Toyota rămâne lider global al industriei auto, depășind grupul VW și în 2021

Pe partea de inginerie, De Meo a spus că a reușit să reducă atât costurile de dezvoltare a noilor modele, cu 40%, cât și timpul de dezvoltare, cu 25%.

Luca de Meo a explicat că anul 2022 a adus o pierdere de producție de circa 500.000 de automobile, din cauza crizei de semiconductori, care se așteaptă să continue în primele luni din acest an, dar la un nivel cel mult egal cu cel din urmă cu un an.

Alianța Renault Nissan Mitsubishi rămâne în continuare o sursă importantă de sinergii și economii de dezvoltare. Luca de Meo a anunțat că va susține o conferință de presă comună cu șeful Nissan, Makito Uchida, la sfârșitul acestei luni.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault masini electrice
dacia motoare renault
electrificare dacia