Renault a semnat două parteneriate strategice în domeniul vehiculelor electrice, cu chinezii de la Envision AESC, pentru construirea unei gigafabrici de baterii, și cu firma franceză Verkor, pentru dezvoltarea și producerea de baterii de înaltă performanță.
Renault a marcat două parteneriate foarte importante pentru viitorul electric al grupului: unul pentru producția de baterii la prețuri accesibile, care presupune construirea unei fabrici de tip gigafactory, chiar în Douai, lângă uzina ElectricCity a mărcii, acesta fiind semnat cu compania chineză Envision AESC, al doilea cu startup-ul Verkor, care țintește achiziția a 20% din companie, pentru dezvoltarea și producția de baterii de înaltă performanță.
„Combinația dintre cele două parteneriate cu clusterul Renault ElectricCity va crea aproape 4.500 de locuri de muncă în Franța, până în 2030, și va dezvolta un ecosistem robust de producție de baterii, în inima Europei”, spun reprezentanții Renault.
Cele două înțelegeri semnate cu Envision și Verkor se adaugă parteneriatului cu LG Chem pentru furnizarea de baterii pentru modelele actuale ale Renault și pentru viitorul MeganeE. Dar Renault spune că sunt discuții în derulare și cu ACC, pentru alăturarea acestui ecosistem, iar în cadrul Alianței Renault Nissan Mitsubishi continuă cercetările pentru dezvoltarea de baterii solid state, din 2030.
Fabrica din Douai, ce va fi construită de Envision, va avea pentru început o capacitate de 9 GWh, la momentul pornirii producției, în 2024, iar până în 2030 va ajunge la 24 GWh. Chinezii vor investi aproximativ 2 miliarde euro în această uzină, care ar trebui să livreze baterii pentru viitorul model Renault R5 electric, ulterior și pentru alte modele, având în vedere că marca Renault și-a propus să ajungă ca 90% din vânzările din Europa să fie mașini electrice, în 2030.
Cu Verkor, planurile sunt un pic diferite. În următorul an, cele două companii partenere vor să construiască o linie-pilot de producție pentru baterii performante, fiind prevăzut un centru de R&D. Apoi, dacă totul decurge conform planului, până în 2026 să ajungă la o gigafabrică „state of the art”, cu o capacitate de 10 GWh, cu potențial de 20 GWh. Parteneriatul prevede și faptul că Renault va prelua 20% din Verkor, alăturându-se consorțiului creat în jurul acestui startup. Bateriile produse de această a doua fabrică ar urma să echipeze modelele mai mari și mai scumpe ale Renault, precum și pe cele ale Alpine.
Renault își va anunța planurile privind propulsia electrică în cadrul unui eveniment ce va avea loc pe 30 iunie.