Dacia a depășit pentru prima dată în istorie, conform datelor analizate de Profit.ro, pragul de 500.000 de autoturisme înmatriculate în Europa, după ce a avansat, față de 2017, cu 12 procente, pe o piață care a crescut discret, cu doar 0,1%.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Dacia a avut un rezultat istoric, atât în Europa, cât și la nivel global, însă pentru piața din UE cifrele sunt speciale, deoarece Dacia a depășit pentru prima dată de la înființare un volum de 500.000 de autoturisme înmatriculate pe continent. Astfel, după 12 luni, marca românească a avut 519.088 unități înmatriculate în țările din UE (528.249 toată Europa), față de 463.586, în 2017. Creșterea de 12% se datorează în special primelor 8 luni din an, când Dacia a avut creșteri ieșite din comun pe mai multe piețe, culminând cu luna august, înainte de intrarea în vigoare a normleor WLTP.
De la 1 septembrie, rezultatele Dacia au intrat în zona negativă, însă au fost piețe pe care revenirea constructorului de la Mioveni s-a produs mai repede decât restul competitorilor.
În aceste condiții, cota de piață a Dacia s-a ridicat de la 3,1% în anul precedent, la 3,4% în 2018, cu un vârf de 4% în luna decembrie.
CITEȘTE ȘI Grupul german Daimler începe, la Sebeș, producția unor noi cutii de viteză pentru Mercedes-BenzEste important de știut și faptul că Dacia a excelat în special pe piețele vestice, mare parte din vânzări fiind realizate în aceste țări. Concret, 412.827 de autoturisme, reprezentând 80% din înmatriculările mărcii, au fost realizate în cele 15 state din vest. Creșterea pe aceste piețe a fost, însă, de 10,5%, mai mică decât media mărcii în Europa. Cota de piață a mărcii Dacia este mult mai mică, în același timp, în vest: 2,9% la finalul anului, în creștere de la 2,6%.
În România, Dacia a înmatriculat anul trecut 36.873 de autoturisme, cu 23,02% mai multe decât în 2017, depășind astfel pragul de 30.000 de unități, pe care nu-l mai atinsese de 10 ani. Dacia și-a menținut un ritm de creștere similar cu cel al pieței locale, astfel că și-a păstrat și cota de piață de 28,1%.
Producția Dacia din România nu a crescut, totuși, cu același ritm cu cel al vânzărilor, fabrica din Mioveni înregistrând 335.262 de vehicule produse, cu doar 7% mai mult ca în 2017. Diferența de peste 200.000 de autoturisme, până la volumul de 528.249, înregistrat în Europa, a fost produsă în Maroc, în cea mai nou și modernă uzină Dacia, care a depășit anul trecut, pentru prima dată, producția de la Mioveni. Principalul model Dacia care este exportat din Tanger către vestul Europei este Sandero, alături de Lodgy și Dokker.