Toyota a trimis o nouă notificare pentru o rechemare de amploare pentru România, în procesul global de înlocuire a airbag-urilor Takata. Este vorba despre mai bine de 28.000 de autovehicule care sunt pe șoselele din România.
Autoritățile au primit o nouă notificare de la Toyota România privind rechemarea în service a unui număr uriaș de vehicule, 28.236 de unități, aparținând mărcilor Toyota (Avensis Verso, Corolla, Yaris, Auris) și Lexus (SC430, IS) fabricate în Japonia, Turcia, Marea Britanie și Franța. Mașinile au fost produse, din datele transmise de companie, între anii 2001 și 2013, în funcție de model. Mai multe date pot fi consultate la sediile dealerilor Toyota sau pe site-ul ANPC.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe scurt, așa cum este descrisă defecțiunea în notificare, airbagurile au o problemă cu capsa de detonare. Airbagurile Takata SPI, SPI-2, PSPI-6, vizate de campanie, conțin un material pirotehnic, care poate absorbi umiditatea. „Conform unui raport emis de producatorul Takata, materialul pirotehnic s-ar putea degrada, în condițiile expunerii prelungite la temperaturi și umiditate ridicate. În cazul unui accident în care se declanseaza airbag-ul frontal pasager, materialul pirotehnic neconform poate produce spargerea capsei pirotehnice și declanșarea anormală a airbagului. Spargerea capsei pirotehnice poate duce la împrăștierea fragmentelor metalice în interiorul habitaclului, crescând astfel riscul rănirii pasagerilor.”
Proprietarii vor primi scrisori prin care sunt înștiințați și vor fi invitați la un atelier autorizat Toyota. Reaprația poate dura între 0,5 și 3 ore, în funcție de model. Campania a început în 28 martie 2018 și nu are limită de timp, dar punerea în aplicare este condiționată de disponibilitatea pieselor de schimb.
În urmă cu un an, a fost anunțată o altă campanie, pentru aceeași defecțiune, care a cuprins circa 25.000 de automobile din România.
La nivel global, Toyota a fost nevoită să cheme în service pe cheltuiala companiei peste 3 milioane de vehicule, prima rechemare fiind demarată în 2013, după declanșarea scandalului. Între timp, Takata a fost nevoită să intre în insolvență și a fost cumpărată de rivalii de la Key Safety Systems pentru suma de 1,58 miliarde de dolari. KSS a cumpărat doar activele Takata, inclusiv cele trei fabrici din România.