Producătorul german de automobile de lux Daimler și-a redus estimările de profit pentru 2018, din cauza războiului comercial dintre China și Statele Unite și a țintelor mai stricte referitoare la reducerea poluării, provocând temeri că în industria auto va avea loc un val de revizuiri în scădere ale previziunilor de profit, transmite Reuters.
Grupul a anunțat miercuri seara că tarifele de import pentru automobilele exportate din SUA în China vor afecta vânzările de vehicule Mercedes-Benz, ceea ce va avea ca rezultat un profit înainte de dobânzi și taxe (EBIT) ușor mai scăzut, în acest an, scrie News.ro.
Anterior, Daimler prognoza că profitul EBIT va crește ușor în 2018.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Nu credem că Daimler va fi singurul producător auto care reduce estimările. Și alți producători sunt expuși la aceleași tendințe menționate de Daimler, în diferite grade”, au arătat analiști ai băncii Morgan Stanley.
Exporturile BMW de SUV-uri din Statele Unite ar putea suferi un impact similar, iar testele mai stricte de certificare vor afecta toți producătorii europeni, în al doilea semestru.
Acțiunile Daimler au scăzut joi cu până la 3,8%, iar titlurile BMW și Volkswagen cu 2,7% și 1,3%.
Daimler a revizuit estimările în condițiile în care președintele american Donald Trump propune impunerea de tarife pe vehiculele importate, motivând că dezechilibrele comerciale existente în cazul multor produse pun în pericol securitatea națională.
Separat, Trump a spus că vrea să impună tarife pentru bunuri chinezești în valoare de până la 200 de miliarde de dolari. China a avertizat să va lua măsuri similare, fiind posibil să includă și SUV-uri Mercedes-Benz livrate în China din Alabama.
Directorul general al Volvo Cars a avertizat la rândul său, miercuri, că tarifele mai mari ar putea submina planurile proprietarului chinez al producătorului auto de a angaja până la 4.000 de persoane la o fabrică nouă de asamblare de vehicule din Carolina de Sud.
Daimler a revizuit estimările în aceeași zi în care producătorii auto germani au susținut o propunere ca UE să renunțe la tarifele pe vehicule, pentru a reduce tensiunile comerciale.
Beijingul a propus o taxă de 25% pe exporturile auto din SUA, care va afecta aproape 270.000 de vehicule, din care producătorii germani reprezintă 7 miliarde de dolari, dintr-un total de 11 miliarde de dolari.