Producătorul auto francez PSA Group țintește reduceri anaule de costuri de 1,5-2 miliarde de euro prin preluarea Opel și Vauxhall, au afirmat, pentru Reuters, două surse apropiate situației.
Reducerile de costuri ar urma să fie generate, în special, de sinergiile din activitatea de achiziții și cercetare-dezvoltare.
PSA și General Motors, care deține Opel/Vauxhall, au confirmat, săptămâna trecută, că negociază o posibilă fuziune, care ar crea al doilea mare producător auto european în funcție de vânzări, după Volkswagen. PSA Group deține Peugeot, Citroen și brandul premium DS.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul auto francez PSA s-a angajat să respecte actualele angajamente ale Opel și Vauxhall referitoare la locurile muncă, dacă va cumpăra divizia europeană a General Motors, dar unii analiști spun că mii de locuri de muncă vor trebui eliminate pentru ca acordul să funcționeze.
Spre exemplu, Dominic O'Brien, analist la BNP Paribas, spune că PSA poate obține economii de 2 miliarde de euro, așa cum susțin sursele Reuters, economisind circa 1,2 miliarde de euro din activitatea de achiziții, 400 de milioane de euro din cercetare-dezvoltare și 400 de milioane de euro din eliminarea a 6.000 de locuri de muncă.
“Cel mai evident punct de început al unui plan de restructurări este legat de locuri de muncă”, afirmă O'Brien, adaugând că reducerile de personal ar urma să fie, cel mai probabil, făcute prin intermediul pensionărilor anticipate și plecărilor voluntare, nu prin concedieri.
Discuțiile cu liderii politici și de sindicat ar putea întârzia acordul celor doi producători în privința tranzacției, pe care aceștia speră să îl anunțe în martie. Directorul general al PSA, Carlos Tavares, s-a întâlnit luni cu reprezentanți ai sindicatului german IG Metall și ai consiliului muncitorilor din Europa ai Opel, pentru a discuta impactul preluării asupra fabricilor. General Motors s-a angajat să nu impună reduceri ale forței de muncă în Germania până la sfârșitul lui 2018, a anunțat IG Metall, în timp ce unele acorduri referitoare la construirea unor modele Opel sunt valabile dincolo de anul 2020.
Noul grup auto, format în urma tranzacției, ar avea venituri anuale de circa 75 de miliarde de euro și o cotă de piață de circa 16% în Europa.