Șeful PSA Group, Carlos Tavares, a început căutările pentru a-și extinde compania, în special în afara Europei, inclusiv prin achiziția unor competitori.
PSA Group ar putea fi interesată de noi achiziții, după succesul repurtat cu tranzacția Opel, cumpărată de la General Motors, în 2017. Carlos Tavares a făcut o serie de declarații care lasă loc intepretărilor legate de o posibilă nouă extindere a companiei. Automotive News citează surse apropiate de șeful PSA care spun că Tavares și-a angajat consultanți exact în acest scop: parteneriate și fuziuni.
Una dintre țintele PSA este Fiat Chrysler Automobiles, potrivit acestor surse, compania având o expunere foarte bună pe piața americană, pe care Tavares și-o dorește foarte mult. General Motors și Jaguar Land Rover sunt și ele pe lista scurtă a șefului Peugeot SA, chiar dacă acestea au o deschidere mult mai restrânsă în privința parteneriatelor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din partea Fiat Chrysler, a venit un răspuns rapid și direct, de la Mike Manley, prezent la Geneva și întrebat de jurnaliști despre o posibilă colaborare cu PSA. „Orice afacere (deal) care ar face Fiat mai puternică” poate fi interesantă, a spus Manley. La rândul lui, Tavares a replicat prompt. „Iubim să discutăm cu oameni care vor să facă afaceri (deal-uri)”
Tavares a reamintit faptul că are un plan strategic, care urmărește să aducă PSA pe piața din America de Nord și marca Opel pe piața din Rusia, dar a subliniat că este deschis la „cele mai bune oportunități pentru companie”.
PSA Group este o companie dependentă de piața din Europa, având aproximativ 80% din afaceri pe continent. Pentru a-și extinde amprenta, PSA pregătește intrarea în SUA, cu marca Peugeot, primul pas fiind achiziția unei companii de car-sharing, care va permite un prim contact al clienților cu mașinile franceze. Ținta companiei este anul 2026, când ar trebui să intre oficial pe piața din SUA. Cel mai mare obstacol pentru acest plan este absența unei unități de producție, ceea ce înseamnă că vânzările de automobile de peste ocean se vor baza doar pe importuri. Un partener precum FCA ar rezolva și această problemă care a adus costuri uriașe mărcilor europene care exportă în SUA o bună parte din volumele vândute acolo.
PSA Group, ca și celelalte companii auto, se află în plin proces de tranziție la propulsia electrică și la dezvoltarea de vehicule autonome, două tendințe impuse de piață, care presupun costuri foarte mari. Acesta este motivul pentru care toate companiile încearcă să se grupeze, fie și numai în parteneriate fără schimb de acțiuni, pentru a-și împărți aceste costuri de dezvoltare. Cele mai bune exemple sunt BMW și Daimler sau VW și Ford, companii aflate în competiție pe piața de autovehicule dar care au ales să colaboreze.