Industria auto estima cel puțin 10.000 de autovehicule ce ar fi putut fi vândute prin Programul Rabla, dacă acesta ar fi fost pornit în luna iunie, așa cum era setat de guvernul anterior. După oprirea acestuia și reducerea drastică a sumelor, startul a fost amânat de mai multe ori până când a fost pornit, în sfârșit pe 30 septembrie. În prezent se derulează etapa de depunere a cererilor, dar numărul persoanelor care au solicitat un tichet pentru achiziția unei mașini cu motor electric este modest.
În total, 4.420 de români au depus dosare pentr Rabla Electric, până la data de 16 octombrie, potrivit informațiilor AFM, consultate de Profit.ro. Suma pe care o acoperă aceste cereri este de 78,12 milioane de lei, adică aproximativ 65% din bugetul alocat.
După cum știm, bugetul s-a diminuat la 120 milioane de lei, față de peste 600 milioane de lei cât era alocat inițial pentru persoane fizice, iar alte 610 milioane de lei care erau alocate companiilor au fost șterse din program, pe lângă cele 120 de milioane alocate UAT-urilor și instituțiilor de stat, care de asemenea au fost eliminate din program.

Toate aceste cifre sunt exclusiv pentru vehicule electrice și PHEV, pentru că sesiunile destinate motoarelor cu combustie au avut și ele bugete separate.
În sesiunea din octombrie, persoanele fizice au depus 7298 de dosare, în valoare de 80 de milioane de lei, bugetul fiind epuizat. Asta înseamnă că Ministerul Mediului a finanțat până acum, prin decizia de reducere a tichetului la electrice, aproape dublu vehicule cu emisii de CO2, față de cele cu emisii zero, printr-un program care este desintat eminamente pentru reducerea acestor emisii.
Principalul rezultat al Programului Rabla din acest an, chiar și în varianta în care vor fi epuizate și fondurile de la electrice, va fi că va ajuta la achiziția a circa 7.000 de vehicule electrice, un număr mult mai mic decât cel estimat de industria auto la începutul anului, iar emisiile vor fi reduse într-un procent mult mai mic decât ar fi fost posibil.
De asemenea, numărul de mașini vechi, poluante, scoase din circulație, va fi mult mai mic decât în anii anterior. Probabil vom înregistra un record negativ din acest punct de vedere, pentru toți cei 20 de ani de Rabla.
În schimb, singurul producător de automobile electrice din România, Ford Otosan, este nevoit să reducă prețul mașinilor fabricate la Craiova până la limita profitabilității, pentru a scăpa de stocurile făcute conform programului Rabla anterior și pentru a evita intrarea în incapacitate de plată a unora dintre dealerii mărcii.
Banii rămași din bugetul AFM de la Programul Rabla vor fi redirecționați de guvern către alte cheltuieli bugetare, în contextul nevoii de acoperire a deficitului bugetar.