Profitul Peugeot a crescut de peste două ori în primul semestru, la 1,2 miliarde de euro, datorită reducerii puternice a costurilor legate de restructurare, taxe și datorii, relatează MarketWatch.
Veniturile producătorului auto francez au totalizat 27,78 miliarde de euro în primele șase luni ale anului, în scădere de la 28,04 miliarde de euro în urmă cu un an, din cauza impactului negativ al vânzărilor internaționale, calculate în euro, scrie News.ro.
Profitul operațional a urcat la 1,62 miliarde de euro, de la 1,04 miliarde de euro în aceeași perioadă a anului trecut.
Directorul general al Peugeot, Carlos Tavares, a spus că performanțele din primul semestru arată succesul transformării structurale a companiei, realizată într-un mediu în schimbare.
Producătorul auto francez, al cărui nume oficial este Group PSA, anticipează că va îndeplini obiectivele financiare ale planului ”Push to Pass” prezentat în aprilie, care prevede o creștere de peste 10% a veniturilor până în 2018, față de 2015.
Peugeot se așteaptă la creșterea piețelor auto din Europa lu China în al doilea semestru, dar la scăderi de peste 10% în America Latină și Rusia.
La începutul acestei luni, Peugeot a încheiat un acord cu grupul auto iranian SAIPA pentru lansarea producției a trei modele Citroen în Iran, în 2018.