Producătorul auto american Ford a înregistrat un profit net record de 2,5 miliarde de dolari în primul trimestru, mai mult decât dublu față de perioada similară a anului anterior, când a raportat un rezultat net de 1,2 miliarde de dolari, potrivit raportului financiar raportat joi de companie.
Vânzările companiei la nivel global au crescut cu 11%, la 37,7 miliarde de dolari, iar profitul brut a însumat 3,8 miliarde de dolari, de la 2,05 milairde de dolari în perioada ianuarie-martie 2015.
În America de Nord, profitul brut a fost de 3,08 miliarde de dolari, comparativ cu 1,56 miliarde de dolari, cel mai bun rezultat trimestrial raportat vreodată de companie pe această piață.
CITEȘTE ȘI VW a înregistrat în 2015 prima pierdere din ultimii 22 de ani, din cauza scandalului emisiilor poluanteÎn Europa, producătorul auto a înregistrat cel mai mare profit brut trimestrial din 2008 până în prezent, de 434 milioane de dolari, față de o pierdere de 42 milioane de dolari în primul trimestru din 2015.
Ford a vândut, în Europa, 401.000 de mașini în primul trimestru al anului, cu 8,4% mai multe raportat la perioada similară din 2015, cea mai bună performanță trimestrială a constructorului auto american începând cu anul 2010. Vânzările de autoturisme au avut cea mai bună evoluție din ultimii cinci ani, iar livrările de vehicule comerciale au atins cel mai ridicat volum începând cu anul 1993.
Conform datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, în primul trimestru au fost înmatriculate 1.305 de autoturisme Ford în România, în urcare cu aproape 7% raportat la aceeași perioadă din 2015.
În SUA, Ford a vândut 645.626 de mașini, în creștere cu circa 9%, cele mai ridicate vânzări din ultimii 10 ani. Vânzările de SUV-uri au avansat cu 15% față de primul trimestru din 2015, la 188.100 de unități.
Pe lângă automobilele clasice, Ford lucrează în prezent și la dezvoltarea unor mașini fără șofer. La începutul anului, Ford a început testatarea mașinilor sale autonome în condiții dificile de mediu, inclusiv pe zăpadă, polei și întuneric, pentru a dovedi că acestea sunt mai sigure decât modelele clasice și au capacitatea de a se adapta la situații care ar pune în dificultate șoferii.