Google, Ford, Volvo și companiile de servicii de transport pentru persoane Uber și Lyft vor forma o alianță care să colaboreze cu autoritățile din SUA în vederea adoptării unei legislații specifice pentru mașinile fără șofer, informează Reuters.
Scopul alianței este acela de "a colabora cu factorii de decizie, instituțiile de reglementare și publicul cu scopul de a explica beneficiile vehiculelor autonome", grăbind astfel implementarea unor măsuri care să faciliteze lansarea pe piață a mașinilor fără șofer.
David Strickland, care s-a aflat în trecut la conducerea Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA - NHTSA, va fi purtătorul de cuvânt și consilierul alianței.
CITEȘTE ȘI Ford a testat cu succes mașini fără șofer pe întuneric, fără faruri"Cea mai bună cale pentru această inovație este să avem un set clar de standarde federale, iar coaliția va colabora cu legiuitorii pentru a găsi soluțiile potrivite care să faciliteze implementarea mașinilor fără șofer", a afirmat Strickland.
Numeroase companii, printre care cele enumerate mai sus, dezvoltă în prezent mașini autonome, dar lipsa unei legislații specifice, discuțiile privind aplicabilitatea legilor din domeniul auto în cazul mașinilor cu pilot automat și problemele de etică fac ca extinderea pe scară largă a acestor automobile să fie întârziată.
Mașinile autonome dezvoltate de Google au fost deja testate pe o distanță totală de peste 3 milioane de kilometri pe drumurile din SUA în cei peste șase ani de la demararea proiectului, timp în care au fost implicate în 17 incidente minore de trafic, potrivit companiei.
Luna aceasta, producătorul suedez Volvo a anunțat că va testa 100 de mașini autonome pe străzile din China, în condiții obișnuite de trafic, și discută cu autoritățile chineze despre detaliile acestui proiect.
Lyft, un start-up cu activități de ride-sharing, care rivalizează cu Uber, colaborează cu General Motors pentru dezvoltarea unor modele de mașini autonome. General Motors a anunțat recent că va investi 1 miliard de dolari în compania Lyft, în urma căreia va primi o participație de 10% la aceasta.