Prima generație Dacia Logan, în Top 10 mașini care au schimbat lumea, susțin francezii

Prima generație Dacia Logan, în Top 10 mașini care au schimbat lumea, susțin francezii
scris 15 sep 2022

Organizatorii Salonului Auto din Paris se pregătesc pentru o nouă ediție a celui mai important eveniment auto din Europa, după o pauză de patru ani, impusă de pandemia care a anulat ediția din 2020. Înainte de debutul noului salon, a fost publicat un top inedit al celor mai influente 10 mașini lansate la Paris. Printre ele se regăsește și prima generație Dacia Logan.

Dacia Logan a fost primul automobil creat de francezii de la Renault de la zero, după preluarea Automobile Dacia, în 1999. Sedanul produs la Mioveni a fost prezentat la ediția din 2004 a Mondial de l’Automobile, reprezentând una dintre atracțiile salonului. Acela a fost, practic, momentul în care Dacia a devenit o marcă internațională și și-a început drumul către piețele din vestul Europei, deși planurile Renault ținteau mai degrabă piețele emergente din est, din Africa și din America de Sud.

Urmărește-ne și pe Google News

„Contrar tuturor așteptărilor, modelul a fost în egală măsură un succes în țara noastră” scriu francezii care organizează Salonul Auto din Paris. „Cu conceptul său în special economic și robustețea sa dovedită, el afișa un preț fără concurență și a contribuit la reputația bună a mărcii Dacia”, descriu organizatorii Mondial de l’Automobile, care vor găzdui și anul acesta un stand al celor de la Dacia.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Consiliul Concurenței și-a fixat concluzia: Benzinarii din România respectă cotațiile internaționale, dar după câteva zile CITEȘTE ȘI Consiliul Concurenței și-a fixat concluzia: Benzinarii din România respectă cotațiile internaționale, dar după câteva zile

Între timp, Dacia Logan a dispărut de pe piețele vestice, inclusiv din Franța, din cauza pierderii interesului clienților de pe aceste piețe pentru caroseriile sedan de clasă mică. „Logan mai este prezent în doar două piețe majore, România și Maroc, unde cererea pentru un sedan este încă mare”, a explicat pentru Profit.ro Xavier Martinet, vicepreședinte Dacia, în cadrul unei întâlniri cu jurnaliștii în luna iulie.

„Dacă ne uităm la cifre, sunt mici comparativ cu celelalte. Am avut 112.000 de Sandero, aproape 100.000 de Duster, dar suntem mult mai jos cu Logan, care a avut aproximativ 15.000 de unități”, a mai spus cel care se ocupă de vânzările mărcii românești. „Nu mai este un stâlp al vânzărilor Dacia, chiar dacă era așa ceva cu mult timp în urmă, dar rămâne în continuare un stâlp în România și în Maroc”.

Renault Logan continuă să se vândă însă pe piețele emergente, dar sub brandul Renault, care asigură ceva mai multă reputație acolo unde Dacia nu a fost niciodată prezentă. În America de Sud, în nordul Africii sau în Turcia, indiferent dacă se numește Logan sau Symbol, sedanul ajuns la a treia generația continuă să reprezinte o alternativă accesibilă la mult mai costisitoarele sedanuri produse de concurență.

ANALIZĂ Creștere a pieței auto în România. Mașinile electrice au un avans de 90%, autoturismele cu motoare diese - o nouă scădere. Primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Creștere a pieței auto în România. Mașinile electrice au un avans de 90%, autoturismele cu motoare diese - o nouă scădere. Primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice

Celelalte automobile considerate de francezii care organizează Salonul Auto din Paris ca definitorii pentru importanța acestui salon sunt Peugeot 206, cel mai vândut automobil francez din istorie, un model lansat la Paris în 1998, urmat de marca DS, lansată în 1955 ca o marcă premium a celor de la Peugeot, Renault Twingo, a cărui primă generația a debutat tot la Paris, în 1992, apoi sportivul Peugeot 205 GTI, unul dintre „hot hatch-urile” cu care se mândresc francezii, dar și celebrul Citroen 2 CV, lansat la una dintre primele ediții ale salonului, în 1948, la scurt timp după încheierea războiului.

Între automobilele mai moderne care au schimbat lumea se regăsesc, în opinia francezilor, Renault Zoe, Peugeot 206 cabrio, și monovolumul Citroen Xsara Picasso, cândva un reper pentru segmentul său.

Dacia a anunțat că va prezenta la Paris, în ediția din acest an, întreaga gamă complet schimbată, adică redesenată cu noile elemente de design, un logo nou și cu culori speciale ale caroseriei care fac parte din noua identitate de marcă. Mașinile cu noul exterior pot fi deja comandate, iar clienții le vor primi din această toamnă.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia logan
salonul auto paris
mondial de lautomobile
istoria logan