Departamentul de Transport din California a anunțat că o trecere de la taxa pe benzină/motorină la o taxă pe kilometraj, ca nou sistem de impozitare, ar fi mai corectă decât actualul mecanism, inițiind un proiect pilot în acest sens.
În acest moment, cele 1,2 milioane de vehicule electrice înregistrate în acest stat nu contribuie deloc la taxele necesare reparării drumurilor, în timp ce pentru o mașină pe benzină/motorină este plătit anual aproximativ 300 dolari.
Mai multe state americane folosesc fondurile taxei pe carburanți pentru a repara drumurile și infrastructura. Este o strategie care a funcționat (în grade diferite) de zeci de ani, dar pe măsură ce clienții apelează din ce în ce mai mult la vehiculele electrice, fondurile scad. Aceasta este problema cu care se confruntă California, ca lider național în adoptarea vehiculelor electrice.
Actualul sistem de impozitare este văzut ca suficient, deocamdată, pentru a acoperi suma, estimată de 8 până la 9 miliarde de dolari, necesară pentru întreținerea drumurilor de stat. Dacă schimbarea EV continuă, totuși, nu va fi suficient, așa că statul caută deja o soluție, cu un nou sistem care prevede o plată de 3 cenți pe kilometru.
Taxa de drum/taxa de kilometraj se va baza în întregime pe kilometraj. Cei care participă la noul program-pilot au diferite modalități de a raporta acel kilometraj. Ei pot instala în mașina lor un dispozitiv care urmărește automat sau pur și simplu trimit o fotografie înainte și după cu contorul lor de parcurs. În schimbul participării, vor primi până la 400 dolari, dar există câteva avertismente. Statul va aloca acei bani doar pe parcursul sistemului-pilot.
Participanții primesc 100 dolari la început, 100 dolari la sfârșit și 200 dolari suplimentar dacă plătesc toate taxele de kilometraj pe parcursul celor șase luni de probă,