PREMIERĂ Primii chinezi care își închid afacerile din Europa din cauza pieței de mașini electrice în scădere și a tarifelor vamale

PREMIERĂ Primii chinezi care își închid afacerile din Europa din cauza pieței de mașini electrice în scădere și a tarifelor vamale
scris 31 mai 2024

Compania chineză Great Wall, care distribuie pe piața din Europa marca electrică Ora, a anunțat că-și închide biroul european, din cauza condițiilor dure cu care se confruntă vehiculele electrice și iminentei taxe vamale anunțate de Comisia Europeană.

Great Wall avea circa 100 de angajați în Munchen, Germania, care coordonau importurile și distribuția mașinilor sale. Aceștia au fost concediați, începând cu 31 august, potrivit Automotive News, care citează oficiali ai constructorului chinez.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Renault a deschis comenzile pentru Noul Master, inclusiv în România. Cu ce preț vinde mașina CITEȘTE ȘI FOTO Renault a deschis comenzile pentru Noul Master, inclusiv în România. Cu ce preț vinde mașina
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Vânzările de mașini ale Great Wall nu vor fi oprite, dar coordonarea vânzărilor nu se va mai face din Europa, ci direct din China. Ora este prezentă doar pe câteva piețe, Germania și Marea Britanie fiind printre cele mai importante. „Aceasta este mai degrabă o schimbare organizațională și de optimizare în lumina condițiilor dure de piață”, au declarat reprezentanții GW, care au făcut referire directă la viitoarele taxe pe care Europa vrea să le introducă pentru vehiculele produse în China.

„Acest lucru creează o incertitudine foarte mare pentru o companie ca a noastră cu un portofoliu de vehicule electrice”, a spus purtătorul de cuvânt.

ANUNȚ Volkswagen va dezvolta o mașină electrică low-cost, pentru a concura cu rivalii din China. Discuțiile cu Renault au eșuat CITEȘTE ȘI ANUNȚ Volkswagen va dezvolta o mașină electrică low-cost, pentru a concura cu rivalii din China. Discuțiile cu Renault au eșuat

În același timp, purtătorul de cuvânt al Great Wall a spus că această situație poate duce la accelerarea planurilor de investiții într-o fabrică locală, pentru a evita astfel tarifele vamale. Pentru prima dată se discută și despre o posibilă vânzare de mașini cu combustie în Europa, în această eră a electrificării. Great Wall a mai vândut întrecut automobile cu combustie în Europa, inclusiv în România, însă mașinile nu s-au bucurat de un real succes de piață.

Creșterea tarifelor ar putea accelera planurile inițiale ale Great Wall de a înființa o fabrică în Europa, a adăugat purtătorul de cuvânt. Germania, Ungaria sau Republica Cehă ar putea fi locații pentru o fabrică , a spus producătorul auto anul trecut.

FOTO Porsche lansează 911 hibrid, dar cu un motor la fel de puternic pe benzină CITEȘTE ȘI FOTO Porsche lansează 911 hibrid, dar cu un motor la fel de puternic pe benzină

Informațiile din interiorul companiei, preluate de presa germană, vorbesc despre „un mediu toxic” și de „lipsă de respect față de angajații europeni” și despre „dominația din China”.

Great Wall și-a deschis sediul central din München în 2021, cu roluri inclusiv de cercetare și dezvoltare, vânzări și management. Producătorul auto plănuia să ajungă la 300 de angajați până în 2022.

Șeful Citroen: „Nu ne deranjează comparația cu Dacia”. C3 Aircross rivalizează cu Duster inclusiv la preț CITEȘTE ȘI Șeful Citroen: „Nu ne deranjează comparația cu Dacia”. C3 Aircross rivalizează cu Duster inclusiv la preț

Great Wall deține și o companie specializată în producția de baterii în Europa, Svolt Energy Technology, care tocmai a anunțat că și-a anulat planurile de deschidere a unei fabrici în Germania, din cauza pieței de automobile electrice volatilă.

Great Wall nu are volume prea mari vândute în Europa, cu aproape 1.700 de unități vândute în primele 4 luni ale acestui an. Cel mai vândut model a fost Ora 03, un model de oraș, care s-a vândut în 1.150 de unități.

viewscnt
Afla mai multe despre
great wall
ora