Licitația derulată de către Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru modernizarea liniei CF București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ a fost câștigată PORR Construct, cu o ofertă în valoare de 472,05 milioane lei fără TVA.
"A fost stabilită oferta câștigătoare la licitația pentru modernizarea liniei CF București Nord - Jilava - Giurgiu - Nord Frontieră (Lot 1). Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor informează că în urma licitației derulată de către Compania Națională de Căi Ferate CFR SA oferta depusă de PORR Construct, în valoare de 472.049.303 lei fără TVA, a fost declarată câștigătoare în cadrul procedurii de achiziție a serviciilor de proiectare și execuție lucrări pentru Modernizarea liniei CF București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: Redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana", a informat ministerul.
Podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005, iar reconstrucția sa a fost amânată mai mulți ani din lipsă de bani. Distanța pe cale ferată între București și Giurgiu este acum străbătută prin Videle, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Obiectivul general al investiției Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: 'Redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana', prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, între stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana) și a mai multor poduri de cale ferată.
Acestea sunt: pod CF km 23+607 peste râul Argeș, între Haltele Vidra și Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeș, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeșului (direcția Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcția Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m și 3 deschideri de 33 m.
Alt pod este la km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.
De asemenea, proiectul prevede și modernizarea podului la km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.
Lucrări de modernizare sunt prevăzute și la pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.
Sursa de finanțare a acestui obiectiv este asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014 – 2020.