Finalul mandatului lui Sergio Marchionne, în acest an, ar putea să marcheze schimbări esențiale în viața grupului Fiat Chrysler Automobile, inclusiv o fuziune cu o altă companie.
Chiar dacă Sergio Marchionne este identificat cu însăși compania euro-americană Fiat Chrysler, încheierea mandatului său de CEO ar putea să deschidă calea unor schimbări de amploare în companie, practic să fie destructurat ceea ce Marchionne a construit. Analiștii Automotive News sunt de părere că acționarii, care se întâlnesc pentru a decide soarta companiei devenită multinațională, ar putea profita de plecarea lui Marchionne pentru a căuta soluții de dezvoltare. Și asta pentru că Fiat și Chrysler sunt departe de a ține pasul cu rivalii europeni sau japonezi în materie de mobilitatea viitorului. Chiar dacă financiar compania arată bine, iar acționarii au încasat profit la finele exercițiului 2017, Fiat Chryselr are mari probleme, pe lângă cele legate de datoriile pe care le mai are de plătit. O lipsă de modele noi, absența unor investiții în vehicule electrice, în autonomie, în tehnologie, toate nu pot conduce decât la un final cu probleme, pe termen lung.
Sergio Marchionne și-a început cariera la Fiat, ca CEO, în urmă cu 14 ani, după ce cu un an înainte fusese numit ca membru independent în board-ul companiei. În doar doi ani de la preluare, a transformat Fiat dintr-o societate aproape falimentară, într-una cu profit. A reușit să construiască și să desprindă Ferrari, apoi Maserati, ca entități separate, generatoare de profit. În 2009 a fost la originea procesului de preluare a Chrysler,. Acesta s-a derulat pe parcursul a 5 ani și a condus la salvarea Chrysler, proaspăt ieșită din faliment, și la conturarea unui mare jucător în industria auto.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În această vară, Marchionne trebuie să prezinte planul pe următorii patru ani, dar și să anunțe lichidarea datoriei de aproape 2,5 miliarde euro. Până atunci, acționarii și board-ul vor lua în calcul dezvoltarea independentă a companiei, așa cum a spus Marchionne că este posibil, dar și posibile fuziuni cu companii capabile să suțină financiar dezvoltarea atât a Fiat, cât și a Chrysler.
Analiștii vorbesc despre Ford, ca un potențial partener care ar avea sens să-și combine activitatea cu FCA, însă felul în care Ford și-a dezvoltat afacerea în ultimii ani face puțin probabilă o asemena abordare. Mult mai probabilă ar fi o nou apropiere de o companie chineză, Geely, după ce prima încercare a fost soldată cu un eșec.
Mai există și varianta PSA, o companie în plin avânt, cu o susținere financiară din partea unei alte companii din China, Dongfeng, dar procesul de redresare a Opel, în care PSA este implicat în prezent, ar putea face neinteresantă o legătură cu Fiat. Mai mult, Carlos Tavares a pus recent problema limitărilor anticoncurențiale europene, care ar putea împiedica o eventuală consolidare. Alte variante nu sunt excluse, dar sunt foarte puțin probabile, în actualele condiții.