Reprezentanții CFR au declarat, luni, în cadrul unei conferințe de presă, că modernizarea căii ferate pe traseul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va costa 584 de milioane de lei, iar racordul de 2,95 kilometri de la calea ferată existentă până la Terminalul Sosiri va fi construit pe 42 de piloni.
Modernizarea căii ferate ar urma să servească într-o primă fază pentru transportul suporterilor echipelor participante la EURO 2020 până în București, scrie News.ro.
Conform planului prezentat, lucrările ar urma să fie finalizate într-un an și două luni de la proiectare, care este prognozată pentru luna aprilie a acestui an.
"Soluția cu viaduct asigură menținerea acceselor în zonele construite și traversarea canalelor ANIF existente, care au rolul de preluare a apelor în caz de inundații. Această soluție are un impact mic asupra mediului înconjurător și permite o flexibilitate mai mare pentru dezvoltările urbane viitoare din zonă. Pe suprastructură s-au prevăzut trotuare de serviciu și panouri fonoabsorbante", se arată în proiectul CFR.
În același timp CFR are un alt obiectiv de investiții, ”Dublarea liniei de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești” pentru a asigura creșterea de capacitate necesară circulației trenurilor.
Lucrările vor fi realizate din fonduri de la Bugetul de stat, pe durata a 18 luni și jumătate. Traseul are o lungime de 7,9 kilometri iar valoarea estimată a investiției este de 82.624.505 lei cu TVA.
CFR a alcătuit și o listă a proprietarilor/deținătorilor imobilelor de pe traseul liniei ferate, care urmează a fi despăgubiți și cuprinde un număr total 64 terenuri în suprafață totală de 75.644,00 metri pătrați, 2 imobile clădiri anexe în suprafață de 35 metri pătrați, 11 construcții împrejmuiri în lungime de 586 metri liniari. Valoarea totală aferentă despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată este de 6.945.256,81 lei.
Consilierul onorific al premierului, Gheorghe Popescu, a declarat în cadrul conferinței de presă organizate la sediul Guvernului că modernizarea liniei de cale ferată între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni nu este prevăzută printre cele 20 de garanții oferite de Guvern atunci când a solicitat UEFA organizarea EURO 2020. “Referitor la calea ferată este un obiectiv mai vechi și acest proiect a stat din 2008 până în 2018 undeva în sertar. Noi va trebui să profităm de acest proiect pentru a ticlui încă un obiectiv. Însă în acest manual prezentat la UEFA în 2014 nu este prevăzută calea ferată. Au fost prevăzute însă alte obiective pe care din păcate nu le am putut îndeplini deoarece ne-am apucat de lucru foarte târziu. Din 2014 până în 2017 nu s-a întâmplat nimic. În 2017 a luat naștere comitetul interministerial de organizare a EURO 2020 și a avut o unică întâlnire până la venirea mea. După aceea a avut loc opt ședințe ale comitetului interministerial și am avut 83 de întâlniri pe baza acestui proiect deci s-a muncit, dar din păcate ne-am apucat târziu. Facem în continuare tot ce se poate astfel încât acest proiect să fie organizat cu succes și eu sunt convins că așa va fi”, a declarat Popescu.