Operatorii aerieni străini își pierd interesul față de China, în timp ce operatorii chinezi se extind în străinătate

Operatorii aerieni străini își pierd interesul față de China, în timp ce operatorii chinezi se extind în străinătate
Profit.ro
Profit.ro
scris 12 aug 2024

Companiile aeriene chineze câștigă cotă de piață pe rutele internaționale, arată datele din industrie, deoarece rivalii străini sunt descurajați de cererea slabă de călătorie din China și de costurile în creștere și de durata de zbor prelungită din cauza necesității de a evita spațiul aerian rusesc, transmite Reuters.

Companii aeriene străine, conduse de transportatori occidentali precum British Airways și Qantas Airways din Australia, renunță la servicii sau aleg să nu reia zborurile către China după pandemie, în timp ce companiile aeriene chineze își extind operațiunile în străinătate, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
EXCLUSIV Deficitul a depășit 4%. Ministrul Finanțelor: Cheltuielile sunt colosale, atât pe partea de funcționare a instituțiilor statului, cât și pe partea de investiții CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Deficitul a depășit 4%. Ministrul Finanțelor: Cheltuielile sunt colosale, atât pe partea de funcționare a instituțiilor statului, cât și pe partea de investiții
Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Proporția zborurilor internaționale către și dinspre China operate de transportatorii țării este mai mare decât înainte ca COVID-19 să blocheze o mare parte a aviației globale și continuă să crească.

British Airways a declarat joi că va opri zborurile de la Londra la Beijing timp de un an, de la sfârșitul lunii octombrie, din motive comerciale, și luna trecută a suspendat unul dintre zborurile sale efectuate de două ori pe zi între Londra și Hong Kong, pentru aceeași perioadă.

De la izbucnirea războiului din Ucraina în 2022, transportatorii chinezi au continuat să ia rute nordice mai scurte către Europa și America de Nord, peste vastul spațiu aerian al Rusiei. În schimb, companiilor aeriene din Europa, SUA și alte țări le-a fost interzisă intrarea în spațiul aerian rusesc de către Moscova sau de către propriile guverne sau aleg să nu îl survoleze, din motive de siguranță.

Acest lucru a extins avantajul de cost deținut de companiile aeriene chineze și le-a permis să ia o cotă mai mare pe piața internațională într-un moment în care concurența acerbă pe rutele interne a pus presiune asupra prețurilor biletelor și a profitabilității.

”De obicei, transportatorii chinezi au costuri cu până la 30% mai mici decât rivalii lor internaționali. Companiile aeriene chineze sunt disperate după monede puternice și s-au angajat într-o extindere amplă”, a spus John Grant, analist senior la firma de date de călătorie OAG.”.

CITEȘTE ȘI Bulgaria se îndreaptă spre un sezon turistic solid, milioane de turiști străini

Zborul British Airways de patru zile pe săptămână Beijing-Londra durează cu aproximativ 2-1/2 ore mai mult decât zborul zilnic al lui China Southern pe aceeași rută, lansat anul trecut, conform instrumentului de urmărire a zborurilor Flightradar24.

British Airways va continua zborurile zilnice Londra-Shanghai și, în mai, a reluat partajarea unui cod cu China Southern.

Virgin Atlantic a declarat luna trecută că va renunța la cursa Londra-Shanghai pe termen nelimitat, de la sfârșitul lunii octombrie, din cauza duratei de zbor mai lungi.

British Airways și Virgin Atlantic vor putea folosi valoroasele sloturi de decolare și aterizare pe London Heathrow pentru alte rute, care ar putea fi mai profitabile.

Qantas a citat avioanele pe jumătate goale și cererea scăzută pentru călătorii în China atunci când a suspendat zborurile Sydney-Shanghai în iulie, în timp ce transportatorul asiatic Royal Brunei Airlines a indicat ”condițiile de piață” drept motiv pentru suspendarea zborurilor de două ori pe săptămână la Beijing, din octombrie.

Companiile aeriene chineze, inclusiv China Southern, China Eastern și Air China, au operat în iulie 90% din numărul de zboruri internaționale pe care le operau în iulie 2019, conform datelor programului Cirium analizate de Reuters.

Transportatorii străini au operat doar 60% din zborurile anterioare pandemiei, ceea ce indică o retragere.

De exemplu, singurele zboruri fără escală între Mexic și China sunt de la companiile aeriene chineze, după ce Aeromexico nu a reluat legăturile după pandemie. Aeromexico nu a răspuns unei solicitări de comentarii.

CEO-ul Lufthansa Carsten Spohr a declarat săptămâna trecută că slăbiciunea grupului în Asia nu provine din lipsa de oportunități economice, ci din ”supracapacitatea oferită de transportatorii chinezi”.

Hyundai e anchetată în SUA pentru centuri de siguranță CITEȘTE ȘI Hyundai e anchetată în SUA pentru centuri de siguranță

Dar, în Orientul Mijlociu, unde China construiește legături, compania Emirates din Dubai și-a restabilit complet capacitatea spre China, Kuwait Airways a crescut frecvențele și Gulf Air din Bahrain a început în mai pentru prima dată zboruri către două orașe chineze.

Traficul internațional al Chinei a crescut de când restricțiile legate de pandemie au fost ridicate la începutul anului 2023, dar și-a revenit mai lent decât în ​​alte țări, din cauza unei economii slăbite și a unei întoarceri către călătoriile interne.

În iulie, au existat cu 23% mai puține zboruri din China decât în ​​aceeași lună din 2019, arată datele Cirium.

PROBLEME POLITICE

Unele zboruri către și dinspre China au fost blocate de probleme politice. Zborurile de pasageri între India și China nu s-au reluat deloc după pandemie, din cauza unei dispute la frontieră.

Zborurile între China și Statele Unite sunt la aproximativ o cincime din 2019, după ce un acord bilateral privind serviciile aeriene a fost suspendat în 2020.

Autorizațiile de zbor reciproce au crescut treptat, dar companiile aeriene din SUA efectuează doar 35 de zboruri dus-întors pe săptămână din cele 50 permise, arată datele Cirium, în timp ce transportatorii chinezi le-au crescut la 49 pe săptămână.

United Airlines a declarat luna trecută că a realocat capacitatea altor părți ale regiunii Asia-Pacific din cauza cererii ”semnificativ” mai scăzute de călătorii pentru China.

În aprilie, marile companii aeriene americane și sindicatele aviatice au cerut guvernului SUA să nu mai aprobe zboruri ale transportatorilor chinezi, într-o scrisoare în care citează ”politicile anticoncurențiale” ale Beijingului și dezavantajul de survol al Rusiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
avion
china
companii aeriene