Olandezii de la Damen Shipyards au trecut pe pierdere pentru prima dată în 15 ani

Olandezii de la Damen Shipyards au trecut pe pierdere pentru prima dată în 15 ani
scris 19 apr 2019

Constructorul olandez de nave Damen Shipyards Group a trecut pe pierdere pentru prima oară după 15 ani, poziția financiară a grupului fiind influențată negativ de slaba activitate din mai multe sectoare maritime și de pierderile operaționale absorbite de la companii recent achiziționate, printre care și Daewoo Mangalia.

Damen a raportat un rezultat negativ de 17 milioane de euro în 2018, față de un profit net de 11 milioane de euro în 2017. În perioada 2015-2016, Damen a obținut un profit cumulat de 102 milioane de euro.

Urmărește-ne și pe Google News

Grupul arată că situația financiară actuală reflectă “o perioadă de dificultate susținută” într-o serie de sectoare maritime, dar și mai multe investiții în extinderea portofoliului, în condițiile în care Damen absoarbe pierderile operaționale ale companiilor achiziționate, respectiv Damen Verolme (Rotterdam), Damen Shiprepair Curaçao și Damen Shipyards Mangalia.

FOTO Olandezii de la Damen intră pe piața vaselor de croazieră cu un mega-iaht construit la Mangalia CITEȘTE ȘI FOTO Olandezii de la Damen intră pe piața vaselor de croazieră cu un mega-iaht construit la Mangalia

Damen a obținut afaceri de 2 miliarde de euro în 2018, nivel apropiat celui din 2017.

“Afacerile sunt, în general, robuste. Dificultatea este că, în pofida unui nivel ridicat al activității, profitul se află sub presiunea mai multor factori, printre care supraproducția de vase în unele piețe, competiția acerbă și creșterea costurilor cu forța de muncă în anumite regiuni”, a comentat directorul general al grupului, Réne Berkvens.

Damen este prezent în România din 1999, prin intermediul șantierului omonim de la Galați, iar anul trecut a preluat managementul operațional al șantierului naval Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), în baza unui acord de asociere cu statul român.

Olandezii dețin 49% din acțiunile șantierului, pachet cumpărat de la compania sud-coreeană Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, restul de 51% revenind statului român, prin intermediul societății Șantierul Naval 2 Mai SA.

Achiziția acțiunilor la șantierul din Mangalia, alături de alte investiții, a permis grupului să intre pe piețele de croazieră, RoPax și a marilor construcții navale offshore.

În martie, Damen a anunțat că va construi primul său vas de croazieră la Mangalia. Mega-iahtul cu o lungime de 155 metri va fi construit și echipat integral în România, în baza unui contract semnat cu operatorul norvegian de linii de croazieră SeaDream Yacht Club.

Fondat în 1927, Damen Shipyards Group operează 36 de șantiere navale și 18 companii de reparații și conversie la nivel global, având 12.000 de angajați. Cele două șantiere navele românești sunt cele mai mari din portofoliul grupului.

viewscnt
Afla mai multe despre
damen mangalia
damen shipyards group
pierderi
rezultate financiare
cifra de afaceri