Oficiali americani și europeni vor discuta miercuri planurile pentru a extinde interdicția vizând laptopurile în cabina curselor către SUA și la avioanele care pleacă din Europa, relatează Associated Press.
Măsura ar provoca haos logistic pe cel mai aglomerat coridor de zbor din lume – până la 65 de milioane de oameni călătoresc anual între Europa și America de Nord, la bordul a peste 400 de zboruri pe zi. Mulți dintre călători sunt oameni de afaceri care se bazează pe echipamente electronice pentru a lucra în timpul cursei.
Statele Unite au interzis deocamdată echipamentele electronice mai mari decât un smartphone la bordul aeronavelor care decolează din 10 orașe, majoritatea din Orientul Mijlociu. Este vorba de aproximativ 50 de zboruri pe zi, scrie News.ro.
Companiile aeriene spun că este numai o chestiune de timp până când va fi impusă restricția, însă această posibilitate a alarmat oficialii din Uniunea European, care vor să știe dacă există amenințări noi la adresa securității sau cât de mari vor fi perturbările create.
CITEȘTE ȘI ASF a anunțat tarifele de referință pentru polițele RCA. Exemple de tarife - de la 500 lei la peste 7.300 leiDe asemenea, apar semne de întrebare privind cât de sigur este ca în zona cargo să fie ținute atât de multe echipamente electronice cu baterii litiu-ion, care pot lua foc.
Experții afirmă că o bombă în cabină ar fi mai ușor de fabricat și ar necesita o forță mai mica decât una din cală. Bagajul din cală trece, de regulă, prin proceduri mai sofisticate de verificare decât cel de mână.
Potrivit analiștilor, interdicția inițială, impusă de SUA în martie, s-a concentrat pe unele țări pentru că echipamentul de acolo de verificare a bagajului de mână nu este la fel de eficient ca cel din SUA.
Oficiali din Departamentul american pentru Securitate Internă s-a întâlnit săptămâna trecută cu directorii principalelor trei companii aeriene americane – American, Delta și United – pentru a discuta posibila extindere a politicii privind laptopurile la bordul zborurilor din Europa.
Companiile aeriene încă speră să aibă un cuvânt de spus privind modul în care vor fi implementate măsurile pe aeroporturi, pentru a minimaliza neplăcerile pentru pasageri.