Tesla începe să intre în componența flotelor companiilor de rent-a-car și leasing operațional din Europa, odată cu lansarea celui de-al doilea SUV, Model Y, mai accesibil financiar și cu performanțe apropiate de Model X. Fleetpool, una dintre cele mai mari companii de mobilitate pentru persoane fizice și companii, cumpărată anul trecut de ALD Automotive, a comandat mașini Tesla de 50 de milioane de euro în acest an.
Tesla va domina înmatriculările de automobile electrice din Europa, în următoarele luni, pe măsură ce va livra comenzile făcute de Fleetpool, o companie care oferă mașini sub formă de abonament sau în leasing operațional clienților privați sau partenerilor B2B. Compania este una dintre subsidiarele ALD Automotive, divizia de leasing a Societe Generale care este prezentă și în România, și are afaceri pe piața din Germania, acolo unde serviciile de mobilitate sunt tot mai solicitate de clienți.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Fleetpool a anunțat că valoarea comenzilor făcute către Tesla în acest an se ridică la 50 de milioane de euro, mașinile urmând să fie livrate pe măsură ce sunt produse. Deși nu a dezvăluit numărul vehiculelor comandate cu această sumă, un calcul simplu ne arată că ar putea ajunge până la aproape 1000 de automobile Tesla Model Y.
Fleetpool a ajuns astfel unul dintre cei mai mari clienți ai Tesla, având în vedere că are deja în parcul său și mașini Model 3.
Reprezentanții companiei spun că au acordat o importanță mare mașinilor electrice iar decizia a fost una de succes, abonamentele pentru astfel de autoturisme fiind în puternică expansiune. Flota Fleetpool a ajuns la 30% vehicule electrice, fiind una dintre cele mai mari din lume, în segmentul de închiriere de autovehicule, iar investițiile în acest tip de propulsie nu se limitează la Tesla. Compania vrea să cumpere în 2023 mașini electrice de 400 de milioane de euro, pentru a-și lărgi flota electrică.
„Suma de 50 de milioane de euro pe care am investit-o în mașinile Tesla în primele opt luni ale anului 2022 arată cât de mare succes pot avea abonamentele auto în electromobilitate și este dovada modului în care se schimbă afacerile cu mașini”, a declarat fondatorul Fleetpool, Gert Schaub.
CITEȘTE ȘI Dacia, avans de 25 de ori mai mare decât media pieței auto din Germania, care a revenit pe creștere după un an de crizăFleetpool a fost cumpărată de ALD Automotive în 2021 și deține brandurile 2drive, eazycars și dbb autoabo, prin intermediul cărora oferă servicii de mobilitate clienților, promovând conceptul de utilizator al unui vehicul în locul celui de proprietar, o tendință intens mediatizată de analiștii din industria auto în ultimii ani. Toate serviciile companiei sunt oferite integral online, inclusiv procesul de semnare a contractelor, în timp ce mașinile sunt livrate, la cererea clienților, direct la adresa solicitată. ALD și-a propus să extindă Fleetpool în cel puțin 10 piețe europene, până în 2026.