Publicația detaliază un caz particular. Kenn Dahl afirmă că a fost întotdeauna un șofer prudent. Proprietar al unei companii de software din apropiere de Seattle, Dahl conduce un Chevrolet Bolt închiriat. Nu a fost niciodată responsabil de vreun accident.
LexisNexis este un broker global de date cu sediul în New York, cu o divizie "Risk Solutions" care se adresează industriei asigurărilor auto și care, în mod tradițional, ține evidența accidentelor și amenzilor auto. La cererea lui Dahl, LexisNexis i-a trimis un "raport de informare a consumatorului" de 258 de pagini, pe care trebuie să îl furnizeze în conformitate cu legislația (mai exact, Fair Credit Reporting Act din SUA).
LexisNexis a analizat acele date pentru a crea un scor de risc "pe care asigurătorii îl pot folosi ca pe un factor pentru a crea o acoperire de asigurare personalizată", potrivit unui purtător de cuvânt al LexisNexis. Opt companii de asigurări au solicitat informații despre Dahl de la LexisNexis în cursul lunii precedente.
În ultimii ani, companiile de asigurări au oferit stimulente persoanelor care își instalează dispozitive în mașini sau descarcă aplicații pentru smartphon care le monitorizează modul în care conduc, inclusiv cât de mult conduc, cât de repede iau virajele, cât de tare frânează și dacă merg cu viteză.
Dar, în alte cazuri, se întâmplată ceva mult mai ciudat. Mașinile moderne sunt conectate la internet, permițând accesul la servicii precum navigația, asistența rutieră și aplicațiile auto pe care șoferii le pot conecta la automobilele lor pentru a le localiza sau pentru a le debloca de la distanță.
În ultimii ani, producătorii de automobile, inclusiv G.M., Honda, Kia și Hyundai, au început să ofere funcții opționale în aplicațiile lor pentru mașini conectate care evaluează modul în care conduc oamenii. Este posibil ca unii șoferi să nu-și dea seama că, dacă activează aceste funcții, companiile auto oferă apoi informații despre modul în care conduc companiilor de colectare și analiză de date precum LexisNexis, este relatat.
CITEȘTE ȘI Ford pierde un milion de euro pe ziExistența acestor parteneriate producători auto-asigurători este aproape invizibilă pentru șoferi, al căror consimțământ este obținut prin intermediul unor litere mici și al unor politici de confidențialitate obscure pe care puțini le citesc, mai este arătat.
Totuși, clienții companiilor auto nu par 100% informați, mulți fiind surprinși să afle despre aceste practici.