Renault va începe luna aceasta lucrările de inginerie la o versiune mai accesibilă a modelului său electric Twingo, producția urmând să demareze în doi ani în Slovenia, pe fondul intensificării concurenței din partea rivalilor din China, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Principalii producători mondiali de vehicule electrice (EV) sunt din China și ei se extind rapid pe piața europeană, punând presiune pe firme ca Renault să-și reducă costurile și să accelereze lansarea noilor modele pe piață. Producătorii chinezi de vehicule electrice au redus perioada de dezvoltare pentru noile vehicule la o medie de 2,5 ani, aproximativ jumătate din cât au nevoie în mod obișnuit companiile auto, arată Agerpres.
„Conceptul de înghețare” pentru noul model electric Twingo al Renault, în care este validat și stabilit conturul vehiculului, a avut loc săptămâna trecută, susțin sursele.
Acestea au anunțat că Ampere, divizia de vehicule electrice a Renault, începe acum alegerea furnizorilor, crearea prototipurilor și stabilirea nivelului producției.
Renault lucrează la reducerea perioadei de dezvoltare, de la o medie de cinci ani. Compania a dezvoltat modelul electric Megane în patru ani și modelul electric R5 în trei ani.
Pentru a accelera lansarea Twingo, inginerii vor reduce numărul de componente cu 20%, folosind mai multe componente generice, declara luna trecută Gilles Le Borgne, șeful departamentului de tehnologie de la at Renault, pentru publicația Les Echos.
O altă sursă, care știe de planurile Renault de a produce în masă noul Twingo în 2026, a declarat că modelul va fi asamblat la uzina Novo Mesto din Slovenia, unde este acum produsă actuala mașină electrică Twingo ZE, mai scrie Reuters.
Oficialii Renault nu au dorit să comenteze informația.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Piața auto, la minimul ultimelor 12 luni: scădere abruptă a înmatriculărilorPeste patru milioane de Twingo, atât cu combustie internă cât și versiuni electrice, au fost vândute în ultimii 30 de ani.
Companiile auto europene vor să producă vehicule electrice mai mici, pe care să le vândă la un preț de sub 20.000 euro, pentru a concura cu brandurile din China, cum ar fi BYD.
Renault este în negocieri preliminare cu Volkswagen pentru a împărți producția noului său Twingo.
CITEȘTE ȘI FOTO Reacția Lidl după ce au fost găsite produse cu salmonella„Este ceva clasic să împarți platformele sau uzinele pentru a menține costurile la un nivel redus. Și vrem să mergem mai departe, obiectivul este să ne procurăm totul din Europa, la prețuri competitive”, a afirmat recent directorul general Luca de Meo. Acesta a estimat că Renault ar putea să se lipsească de un partener, dar a subliniat că o colaborare „ajută la îmbunătățirea unui proiect, ajută la umplerea unei uzine”. În plus, „imaginați-vă importanța de a vedea industria europeană reunită în jurul unui proiect”, după modelul Airbus în aeronautică, a menționat Luca de Meo.