Germania, care în urmă cu doi ani a interzis Uber să ofere servicii de transport fără licență, vrea să suspende serviciul premium UberBlack, asigurat de șoferi profesioniști, pe motiv că încalcă legislația locală din domeniul concurenței.
Curtea Supremă a Germaniei a cerut, joi, opinia judecătorilor Curții de Justiție a UE (CJUE) în legătură cu acest caz, pentru a vedea dacă o eventuală interzicere a serviciului contravine normelor UE, scrie Reuters.
Din 2015, aplicația Uber este disponibilă doar în anumite orașe din Germania, iar serviciile companiei sunt furnizate în această țară doar de șoferi profesioniști, prin intermediul UberBlack. Serviciul low-cost UberPop a fost interzis din cauză că șoferii nu erau licențiați.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Săptămâna trecută, avocatul general al CJUE, Maciej Szpunar, a arătat, într-o opinie, că Uber este o companie de transport și nu o platformă digitală, astfel că statele europene pot cere companiei să obțină autorizațiile necesare în vederea funcționării. Opinia exprimată de Szpunar nu are caracter obligatoriu, însă judecătorii CJUE tind să țină cont de recomandările avocatului general.
CJUE va da o decizie finală în cursul acestui an.
UberBlack este serviciul cu care s-a lansat Uber pe piața americană în urmă cu șase ani, la doi ani de la înființarea companiei. Uber s-a extins în Europa în 2012, însă compania s-a confruntat cu numeroare probleme de ordin legal și proteste din partea taximetriștilor, care acuză Uber de concurență neloială.