Renault a numit un nou reprezentant al Nissan în Consiliul de Administrație, după ce directorul Yasuhiro Yamauchi și-a dat demisia săptămâna trecută.
Consiliul de Administrație al Renault a anunțat că a decis numirea lui Joji Tagawa în poziția de director din partea Nissan. Tagawa este senior vicepreșdinte al Nissan, începând din decembriue 2019 și face parte din noul val de conducere care a fost instalat în compania japoneză după plecare lui Carlos Ghosn. Numirea urmează să fie aprobată de Adunarea Generală a Acționarilor din 19 iunie.
Jean Dominique Senard, președinte al Renault a transmis un discurs strict diplomatic, prin care mulțumește lui Yamauchi pentru contribuția adusă în board-ul Renault și îi spune bun-venit lui Tagawa, „pentru a continua buna dinamică și relațiile dintre membrii Alianței”.
Yasuhiro Yamauchi a fost COO al Nissan și l-a înlocuit pe Hiroto Saikawa, în septembrie 2019, în poziția de CEO interimar și președinte, după ce acesta a demisionat la cererea acționarilor. În decembrie el a fost schimbat și dat afară din board-ul companiei japoneze.
CITEȘTE ȘI Proprietarul Dacia se pregătește să taie din numărul de subcontractori, pentru economii de sute de milioane de euroRenault a mai anunțat că Adunarea Generală a Acționarilor programată pe 19 iunie, va avea loc fără prezența fizică a acționarilor sau a împuterniciților acestora. Detalii privind modul în care se va desfășura adunarea vor fi anunțate ulterior.
Noul reprezentant al Nissan în board-ul Renault lucrează în Nissan din 1983, unde a ocupat diferite funcții în sectoarele financiare. În 2014 a devenit responsabil pentru fuziuni și achiziții, iar din decembrie 2019 este senior vice-președinte Nissan.
Nissan deține 15% din Renault, fără dret de vot, în timp ce Renault controlează 43% din Nissan. Jean Dominic Senard este membru în board-ul Nissan și totodată vicepreședinte al companiei.
Cele două companii nu sunt în cele mai bune relații în acest moment, dar lucrurile s-au îmbunătățit substanțial după momentul 2019, când fostul șef al japonezilor s-a opus fuziunii dintre Renault și Fiat Chrysler. Înte timp, Alianța a început să-și contureze noi strategii de funcționare, în virtutea cărora fiecare companie membră va avea rol de lider pe diferite piețe globale. Astfel, Nissan a primit piața chineză, de pe care Renault s-a retras, menținând doar activitățile cu vehicule comerciale și electrice.