Constructorul japonez Nissan a încheiat încă un an dificil, numărându-se printre companiile din industria auto care nu au reușit să beneficieze de o revenire în forță a vânzărilor, după ieșirea din pandemie. Nissan a înregistrat un trimestru 4 bun, cu venituri mai mari, o reducere a pierderilor, dar a rămas pe minus cu rezultatul operațional, atât pe ultimul trimestru din anul fiscal încheiat pe 31 martie, cât și pe întreg anul fiscal. Nissan a intrat cu dificultăți financiare în exercițiul fiscal anterior, a fost puternic lovită de pandemia de coronavirus, atât pe piața din China, cât și pe piețele vestice, apoi a suferit un impact sever și din cauza crizei semiconductorilor.
După cum arată raportările companiei japoneze, veniturile sale în anul fiscal încheiat s-au ridicat aproape 60 de miliarde euro (7.800 miliarde yeni), fiind mai mici cu circa 2.000 de miliarde de yeni față de cele din anul anterior, adică o scădere de peste 20% a veniturilor. În aceste condiții, era exclus să putem vorbi despre un profit sau o îmbunătățire a situație, ci dimpotrivă. Astfel, rezultatul operațional a fost mai slab comparativ cu un an înainte, cu 150 de miliarde de yeni pierdere (1,1 miliarde euro), de aproape patru ori cât pierderea din anul fiscal 2019 – 2020, cu o marjă de -1,9% a pierderii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În total, pierderea înregistrată de Nissan în anul fiscal încheiat în martie s-a ridicat la 1,67 miliarde euro (221 miliarde yeni). Este cel mai slab rezultat înregistrat de compania niponă în ultimii mai bine de 10 ani, aflată deja la al treilea an de pierderi consecutive, situație gravă care a intervenit odată cu demiterea și arestarea lui Carlos Ghosn, fostul președinte și CEO.
Compania are în continuare speranțe de revenire, date fiind cifrele ceva mai bune din ultimul trimestru, însă lansările programate vor putea contribui la o evoluție bună doar după ce criza semiconductorilor se va sfârși. Previziunile pentru următorul an fiscal vorbesc despre o posibilă echilibrare a balanței, cu intrarea în zona pozitivă a rezultatului operațional. Nissan mizează pe vânzări de 9.100 de miliarde yeni și un profit operațional zero, cu un rezultat net de -40 miliarde yeni.
Renault a anunțat deja care este impactul rezultatelor raportate de Nissan, companie în care francezii dețin un pachet consistent de acțiuni, 43%. Potrivit anunțului Renault, pierderea din ultimul trimestru a Nissan va aduce un minus de 73 milioane de euro în bilanțul Renault. Pierderile din trimestrele anterioare ale anului fiscal au intrat deja în bilanțul pe 2020 al francezilor.