Actuala administrație și-a propus reabilitarea a 50 de kilometri de linie de tramvai, astfel încât toată rețeaua din București să fie modernizată, a declarat primarul general al Capitalei, Nicușor Dan.
„Bucureștiul are o rețea de tramvai de aproximativ 150 de kilometri, mai puțin de 100 au fost făcuți în anul 2000, printr-o finanțare de la BEI, și noi ne-am propus să reabilităm restul de 50 de kilometri, astfel încât toată rețeaua de tramvai din București să fie reabilitată. STB-ul a făcut documentația și în baza acesteia am făcut o procedură de achiziție pentru proiectare și execuție pentru 16 loturi, scrie G4Media.ro.
Din aceste 16 loturi, au fost atribuite și semnate contracte pentru 11. A mai fost un lot special, pentru care era făcută și proiectarea, lotul de la linia 5, pentru care, de asemenea, a fost atribuit și semnat contractul. Deci avem 12 loturi, iar cele patru care nu s-au atribuit au fost comasate și vor ieși în achiziție săptămâna viitoare. De asemenea, lucrarea din Prelungirea Ghencea, pentru care vom ieși în achiziție săptămâna viitoare, presupune un tronson nou de tramvai de 5 kilometri”, a precizat Nicușor Dan, într-o conferință de presă.
Conform Primăriei Capitalei, până acum s-au semnat contractele pentru modernizarea a 11 linii cu o lungime de 22 de kilometri, urmând să se lanseze licitație, pentru a doua oară, pentru alți 20.
Potrivit primarului general, o parte din finanțarea pentru aceste lucrări se face prin Programul Operațional Regional 2021 – 2027, urmând ca PMB să aplice pentru suma de 300 de milioane de euro.
„În ceea ce privește finanțarea pentru aceste lucrări, pe Programul Operațional Regional 2021 – 2027 avem o sumă de 300 de milioane de euro pentru București – Ilfov și, imediat ce ghidul va fi publicat, vom aplica pentru finanțare pentru acești bani, restul de bani vor fi obținuți din împrumuturi care sunt scutite de la plafon și pentru asta am avut deja discuție preliminară cu Banca Europeană de Investiții și cu Banca Mondială”, a explicat el.
CITEȘTE ȘI Electromagnetica a identificat suspiciuni de fraudă în urma unor verificări interne ale managementuluiNicușor Dan a precizat că se așteaptă și lansarea ghidului pentru completarea parcului de tramvaie.
„Pentru tramvaie noi, pentru cele cu care suntem în contract, în momentul de față suntem la 62 și până la sfârșitul anului vom fi la 70, livrate de ASTRA Arad în baza contractului (…), până când o să ajungem la 100 de tramvaie. Bucureștiul mai are nevoie de 250, s-a făcut studiu de oportunitate. Așteptăm, de asemenea, lansarea ghidului pentru a accesa bani”, a transmis primarul general.
El a completat că sunt în elaborare și patru studii de fezabilitate pentru realizarea de noi linii de tramvai.
„În ceea ce privește ambiția noastră pentru linii noi, avem în curs de desfășurare elaborarea a patru studii de fezabilitate. Unul pentru Piața Unirii, astfel încât să facem niște diagonale care să străbată centrul orașului, (…) unul pentru partea de sud-est a inelului median, unul pentru prelungirea tramvaiului de la Aeroportul Băneasa până la Centrul Comercial de pe București – Ploiești și unul pentru prelungirea tramvaiului pe București – Târgoviște până la centrele comerciale”, a menționat Nicușor Dan.
Șeful Direcției de Infrastructură din Primăria Capitalei, Cătălin Aflat, a menționat că finanțarea pentru cei 50 de kilometri de linie de tramvai se ridică la aproape 475 de milioane de euro plus TVA.