Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a precizat că Bucureștiul are un plan de mobilitate urbană din anul 2016, dar datele de atunci nu mai sunt de actualitate. Dan a subliniat că, din anul 1989, în Capitală au venit doar 17 noi tramvaie, dar că acum flota se va înoi cu 100 de astfel de mijloace de transport. Tramvaielor li se vor adăuga troleibuze și autobuze noi.
”Bucureștiul are un plan de mobilitate urbană din 2016, el a fost făcut pe repede-înainte și datele care au fost colectate nu erau nici atunci foarte precise, acum cu atât mai mult, au trecut anii, s-a construit în București. Planul de mobilitate urbană are mai multe componente, cea mai importantă dintre ele este așa-numitul model de transport. Acesta este o mare matrice, care ia cartier cu cartier și spune în fiecare zi câți oameni merg din cartierul ăsta, în cartierul ăsta. În funcție de asta, poți să faci o analiză ca să optimizezi rețeaua de transport pe de-o parte, pe de altă parte, când ai o investiție, acest model de transport îți spune cu cât acest model de investiție perturbă traficul din zona respectivă”, a declarat Nicușor Dan la B1 TV.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Edilul s-a referit și la noile mijloace de trasport în comun care urmează să sosească sau deja au sosit la București.
”Pe mijloace de transport, în fiecare săptămână mai vine un tramvai din cele 100. Din 1989 și până acum au fost doar 17 tramvaie noi în București. Deja au trecut 35 de săptămâni în care au venit 35 de tramvaie, mai avem un an și puțin până vor veni toate cele 100. O să vină la început de 2024 100 de troleibuze, de asemenea o să vină până la jumătatea lui 2024, o să vină 100 de autobuze electrice din fonduri europene sau de mediu și o să mai vină 22 de troleibuze”, a subliniat Dan, potrivit News.ro.
Nicușor Dan a spus că au fost optimizate traseele pe care circulă mijloacele de transport în comun.
”Pe de altă parte, avem o echipă care a optimizat traseele pe care ele circulă, avem în sfârșit controale care se duc astfel încât să nu mai vedem autobuze care circulă cu același număr unele după altele pe aceeași linie, avem biletul comun cu metroul și biletul pe călătorie, nu pe autobuz și, pe cifre, avem o creștere de 30 la sută, ceea ce e bine, a oamenilor care folosesc transportul public”, a adăugat Nicușor Dan.