Țările Uniunii Europene au amânat votul planificat pentru săptămâna viitoare privind interzicerea vânzărilor de automobile noi care emit dioxid de carbon din 2035, ca parte a pachetului „Pregătiți pentru 55”, după ce Germania a pus sub semnul întrebării sprijinul său pentru aceste reglementări.
Nu a fost anunțată noua dată pentru vot, iar un purtător de cuvânt pentru Suedia, țara care deține președinția Consiliului UE, a anunțat că ambasadorii statelor membre vor reveni la această problemă „în timp util”, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Recent, europarlamentarii au votat, în urma unor dispute intense în plenul Parlamentului European, noul regulament european care interzice motoarele termice începând cu 2035.
Cele mai dure critici au fost aduse de europarlamentarii PPE, care au acuzat Comisia Europeană că, prin interzicerea motoarelor termice în 2035, ”distrug economia Europeană” și că de producerea mașinilor electrice va profita în primul rând China, care deține majoritate depozitelor de metale rare.
S-a vorbit despre ”orbire”, ”propunere scandaloasă” care va scumpi autombilele iar oamenii de rând nu și le vor mai putea permite.
Alți europarlamentari PPE au subliniat că motoarele termice evoluează și că ar trebui lăsată o șansă tuturor tehnologiilor. ”Ar trebui să decarbonizăm Europa, nu să o dezindustrializăm”, a declarat un europarlamentar.
Europarlamentarii socialiși și verzii au susținut însă că este un moment istoric și că motorul termic o să dispară. În opinia lor, s-a dovedit că motoarele termice sunt responsabile pentru poluarea în marile orașe iar decarbonizarea reprezintă o urgență. ”În clipe istorice ca acestea trebuie să ai curajul să privești către viitor”, a declarat unul dintre europaralamentari.
CITEȘTE ȘI FOTO BMW a anunțat prețurile pentru noile X5 și X6 pe piața din România”Industria auto este încă una dintre cele mai importante industrii ale Uniunii Europene, mașinile europene au fost și sunt încă ceva de care să ne mândrim. Cu peste 14 milioane de lucrători implicați în industria auto și peste 2,5 milioane de angajați direcți în UE, acest sector are nevoie de toată atenția noastră.
Trebuie să trecem la tranziție spre Pactul Ecologic. Planeta noastră și sănătatea noastră trebuie să fie o prioritate, nu există nicio îndoială în acest sens, dar am putea avea în sectorul auto un partener puternic pentru a găsi cele mai bune soluții, astfel încât Uniunea Europeană să păstreze liderul în acest sector și să fie mult mai puțin poluant decât este în acest moment. Avem nevoie de mai mult sprijin pentru inovare și de o abordare neutră a noilor tehnologii”, a declarat în plenul Parlamentului europarlamentarul USR, Vlad Botoș.
Vrem să fim lideri în tranziția verde și trebuie să fim, dar este mult mai bine și mult mai sigur să avem parteneri, să sprijinim schimbarea industriei, să facem o legislație clară și obiective realizabile, să ne asigurăm că încă mai avem o economie foarte puternică în timp ce devine verde.
Noua legislație promovată de Comisia Europeană (Pachetul Fit for 55) pretăgește terenul pentru zero emisii în cazul mașinilor până în 2035, pentru a atinge ținta de neutralitate climatică a Uniunii Europene. Legislația a fost promovată de Comisia Europeană în iulie 2021.
Acordul încheiat cu Consiliul în decembrie anul trecut include, de asemenea, obiective intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 (55% pentru autoturisme și 50% pentru camionete), precum și o nouă metodologie de evaluare a emisiilor de CO2 pe întreaga durată de viață a unui autovehicul.