Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat, vineri, că urmează să fie întocmită o listă neagră a firmelor care nu respectă termenele lucrărilor și care monitorizează clauze contractuale pentru a obține venituri suplimentare, dar și a societăților contestatoare care blochează astfel realizarea obiectivelor de investiții.
Ministrul a făcut, vineri, o vizită de lucru la podul de la Agigea. El a fost întrebat de către jurnaliști dacă are în vedere realizarea unei liste negre a firmelor care se ocupă de realizarea lucrărilor de investiții, precizând că aceasta este deja în lucru, iar la finalizare va fi prezentată opiniei publice.
“Am reziliat contractul constructorului variantei de ocolire de la Bacău, aceasta a intrat pe lista neagră. Domnul director lucrează la o listă neagră, nu numai pentru constructorii care nu se mobilizează corespunzător și care monitorizează mai mult clauzele contractuale care pot fi atacate pentru venituri suplimentare în contract, dar monitorizează, de asemenea, și contestatarii pentru că avem și o parte de firme care sunt contestatare de meserie și blochează obiectivele de investiții. După ce va fi finalizată, o vom face publică să vedem exact cine ține în loc obiectivele de investiții”, a declarat Răzvan Cuc, care a precizat că au existat obiective unde a durat doi ani și jumătate numai procedura de soluționare a contestației, scrie News.ro.
De asemenea, ministrul a spus că firmele care nu respectă termenele și au lucrări de calitate vor plăti.
“Lucrurile sunt simple. Nu putem să ne jucăm cu răbdarea românilor și cu banii statului. Cine greșește, plătește. Asta se va întâmpla cu toți constructorii care nu-și vor face treaba la timp și nu vor avea lucrările de calitate”, a menționat Răzvan Cuc.
Ministrul Transporturilor a precizat că directorii Direcțiilor Regionale de Drumuri și Poduri trebuie să monitorizeze și investițiile care se fac.
“Nu stau la discuții sterile pe motive puerile. Nu. Primiți bani constructorii, lucrați și vă asumați termene și calitate. Nu ne grăbim să finalizăm lucrările pentru că trebuie finalizate, trebuie să avem calitatea corespunzătoare. Iar angajații sunt monitorizați și nu doar monitorizați din partea companiei, dar și ei, la rândul lor, trebuie să facă monitorizare suplimentară asupra constructorului pentru că directorii de DRDP-uri pe care îi aveam în țară nu trebuie să se limiteze doar la a plomba anumite gropi sau la deszăpezire, nu, ei trebuie să monitorizeze și investițiile pe care noi le facem în diverse județe. Este rolul lor. Din păcate, mobilizarea a fost de multe ori slabă și a lăsat de dorit pe șantiere. Tocmai de asta, pentru a crea o pârghie suplimentară de control, ei se implică foarte activ”, a mai declarat ministrul Transporturilor.