Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, consideră că linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi dată în folosință din data de 12 decembrie.
"Eu am fost într-o probă-test, într-o verificare pentru tot ceea ce credem noi că se va întâmpla undeva la sfârșitul lunii octombrie, când vom finaliza cei 8 kilometri de linie dublă. De la Gara de Nord până la Otopeni sunt 19,5 kilometri. Pe 8 kilometri între Mogoșoaia și Balotești se modernizează linia, vom avea linie dublă. Se construiește acel tronson de 3 kilometri, pasarela peste DN1, nou, de la zero", a declarat ministrul Transporturilor, potrivit Agerpres
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Lucian Bode a apreciat că este greu de imaginat că această cale ferată include primul tronson de cale ferată construit de la zero în România după Revoluție.
"Dacă vă puteți imagina: este primul tronson de linie de cale ferată construit în România de la zero după 1989. Așadar, suntem într-un progres fizic de peste 98%, vom realiza cel mai probabil săptămâna viitoare primele deplasări cu invitați, cu presa, așa cum am făcut și la metrou. (...) Noi credem că o dată cu noul Mers al Trenurilor, 12 decembrie, din acel moment, de la Gara de Nord la Otopeni, sau de la Otopeni la Gara de Nord vom parcurge cei 19,5 kilometri în 15-17 minute", a încheiat ministrul Transporturilor.
Potrivit CFR SA, noua cale ferată spre aeroport pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri și un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică.